Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Versnelling raakt los - Forum Wereldfietser

Versnelling raakt los

Aller eerst iedereen goedendag.

Ik heb een Cortina speed 7 en dolblij Ben ik met die fiets.
Er zit een shimano nexus met 7 versnellingen (naaf).
Vorige week vanaf de helling veranderde ik de versnellingen en het raakte los. Een plastic onderdeel was losgekomen. Ik thuis wiel los en via YouTube in elkaar gezet. Best lang bezig geweest maar nadat ik begreep dat die gele streep op elkaar moet dan shoof hij er wel under door en was het vast.

Nu, 4 dagen later ging het goed tijdens het fietsen ging ik schakelen en tot 4 ging het goed maar bij versnelling 5 hoor ik iets en dat plastic stuk was weer los en weer dus heel licht fietsen.

Plastic stuk is dus zwarte stuk die op de achterwiel zit.
Weet iemand wat er aan de hand is???

Wat moet ik hier vervangen of doe ik iets niet goed???
ik heb het over dit stukje die elke keer los raakt.

http://hollandbikeshop.com/fietswielen/ ... -borgring/

Stuk waar het aan vast moet die blijft vastzitten. ik kan nog wel fietsen maar heel licht.
Die borgring moet je er in douwen en dan een halve slag naar rechts draaien tot-ie niet verder kan. Als het goed is, klemt-ie daarbij zichzelf en de cassette joint vast.
"Moet je het klik horen dan"?

Ik zie er een pijl en ik heb idd naar rechts gedraaid. Je ziet het dan onder gaan en en het raakt vast. Wat als het dan toch los raakt of kan dat niet en doe ik het niet goed???
Zoals het op video is heb ik het gedaan dus echt erin vast draaien en toch is het fout gegaan. Zodra ik ging switchen naar de 5e versnelling raakte het los. Misschien heeft dat ermee te maken.

Kan er iets versleten zijn waardoor hij langzaam eruit komt??? Zo, jah wat moet ik dan specifiek vervangen???
Ik heb dit ook gehad met het wisselen van het ene voor het andere Nexus-8-achterwiel. Toen maar dit onderdeel van de andere naaf gebruikt en die klikte wel/ook goed vast én bleef zitten. Ik denk daarom dat je met een nieuw onderdeel en alles correct in elkaar zitten (wat je al doet) de boel moet blijven zitten. Misschien is het onderdeel toch iets vervormd of afgesleten en komt daardoor los.
succes! hoogframe