Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar een tweedehands fiets kopen in Amsterdam - Forum Wereldfietser

Waar een tweedehands fiets kopen in Amsterdam

Momenteel werk ik voor vier maanden op een project met een flink aantal buitenlandse consultants. Een van hen wil graag een goedkope tweedehands fiets kopen voor de periode dat hij hier zit. Waar koop je zoiets in Amsterdam? Ik kom alleen maar in de betere fietsenzaken dus heb geen idee.

Dennis

Hallo Dennis,

Heb je bij de politie in Amsterdam navraag gedaan? Regelmatig worden daar fietsen aangeboden die ooit in het verleden in beslag zijn genomen of onbeheerd (waarschijnlijk gestolen) achtergelaten. Waarschuw wel je consultants dat fietsen in Amsterdam regelmatig worden gestolen.

Wim

Mijn buurman in de Westerstraat heeft goedkope (minder goede) fietsen. Anders kun je het bij BvD op het Roelof Hartplein proberen. Op tweedehandsfietsen monteren zij altijd nieuwe wielen en je 'moet' met je tweedehandsje ook altijd terugkomen voor een 1e beurt. :lol:

Groeno: eerste Hugo de Grootstraat. Veel keus in matige fietsen. Wel goedkoop.
Exclusiever: bij Kronenberg in de Van Wouwstraat zag ik een paar dagen geleden nog een Giant Expedition en een Empella Bonfire cyclcrosser op de stoep staan. Dus voor ietsje meer budget kan ie nog verder weg ook.
niko

Dennis,

Gewoon op straat, omgeving Oudezijds. Ze komen vanzelf wel op je af: "Fietsie kopen?" Helaas geen service en garantie.

Bij het laatste antwoord van Bert Sitters heb ik toch enstige bezwaren; nu wordt op dit forum aanbevolen om maar gewoon (waarschijnlijk) gestolen fietsen te kopen. Sorry maar dit kan in mijn ogen niet.

Het is ook terecht strafbaar.
Wim

marcoschriek schreef:Bij het laatste antwoord van Bert Sitters heb ik toch enstige bezwaren; nu wordt op dit forum aanbevolen om maar gewoon (waarschijnlijk) gestolen fietsen te kopen. Sorry maar dit kan in mijn ogen niet.
Voor degenen die Bert nog niet zo lang kennen: altijd zijn antwoorden met een korreltje zout nemen! :lol: :lol:

Bedankt voor alle tips tot nu toe. Igor (mijn Kroatisch-Servisch-Hongaarse collega doch in Schotland wonend) is er erg blij mee en heeft alle adressen op zijn Amsterdam kaart aangekruist. Ik ben benieuwd waar hij mee komt aanzetten.

Dennis

Duh

maar voorlopig staat het er wel

Marco, Jammer dat je de ironische humor van mijn reactie niet snapt. "Geen service en geen garantie," zou toch al voldoende moeten zeggen! Stink er voortaan niet zo snel in.
Vooral dit soort reacties blijven plaatsen Bert!
Anders wordt het forum voor een vereniging gewoon té serieus!

Gestolen fiets kopen = heling = strafblad

Hiermee zijn al heel wat studenten in de problemen gekomen, daardat ze bv geen bewijs van goed gedrag konden krijgen wegens het hebben van een strafblad opgedaan tijdens hun studie...
Robertjan schreef:Vooral dit soort reacties blijven plaatsen Bert!...
Peter Rodenburg schreef:Gestolen fiets kopen = heling = strafblad

Hiermee zijn al heel wat studenten in de problemen gekomen, daardat ze bv geen bewijs van goed gedrag konden krijgen wegens het hebben van een strafblad opgedaan tijdens hun studie...

"Het Nederlandse vingertje" komt weer om de hoek kijken!!! 8)

Gewoon doorgaan Bert!

Schorpioen. :mrgreen: