Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:TravelDuck schreef:We zijn net terug gevlogen vanaf Malaga met Transavia en de fietsen in een doos verpakt. De fietsen moesten door de scanner in Terminal 3 bij balie 301, door een grote scanner voor grote bagage.
de doos plat gelegd kon deze net door de scanner, de doos was ca 85cm hoog.
Schat in dat er max 90/95 cm breed door de scanner kan.
ter info,
grtn,
Arnold.
(fietsen weer heel aangekomen)
Wat ik wilde meegeven was de afmeting van de scanner in Malaga in die Terminal, of deze voor jou groot genoeg is of niet...bert sitters schreef:TravelDuck schreef:We zijn net terug gevlogen vanaf Malaga met Transavia en de fietsen in een doos verpakt. De fietsen moesten door de scanner in Terminal 3 bij balie 301, door een grote scanner voor grote bagage.
de doos plat gelegd kon deze net door de scanner, de doos was ca 85cm hoog.
Schat in dat er max 90/95 cm breed door de scanner kan.
We hadden ze ongeveer zo ingepakt:
http://vimeo.com/2943790
ter info,
grtn,
Arnold.
(fietsen weer heel aangekomen)
"Grote scanner"???? Nog altijd te klein voor grote bagage. waarom beknibbelen er "grote" luchthavens nog altijd op hun scanners voor de afwijkende bagage?
Wat kost een passende scanner voor afwijkende bagage meer als je dat afzet tegen hun totale inkomsten- en kostenplaatje?
Zie het nieuwe draadje: scanners afwijkende bagage op luchthavens.
Goed te horen,Reinder schreef:Mijn Fietsdozen, van de fietsenmaker zijn 77 cm hoog. Dat gaat dus lukken, bedankt voor de informatie.
Vloog jij ook met Transavia?markgeerts schreef:Afgelopen mei hebben wij gefietst in Andalusië. Inderdaad moest onze fiets door een scanner, doch de scanners vlakbij de incheckbalie was te klein voor de fiets. Helaas kwam er vanuit het personeel niet direct een oplossing hiervoor. Op een bepaald moment zeiden ze zelfs dat er nooit fietsen meegenomen werden in het vliegtuig. Even later werd gezegd dat de fiets niet goed ingepakt was. Na lang aandringen werden meegenomen naar een andere, grotere, scanner waar de fiets wel in paste.
Het probleem was toen opgelost.
Gisteren ben ik vanaf Malaga teruggevlogen. De situatie zoals hierboven beschreven is nog exact hetzelfde.Rongyos schreef: ↑ma 14 sep, 2015 23:03Afgelopen zaterdag werd op Malaga airport ons bij het afgegeven van de fietstassen gevraagd met de tandem eerst naar incheck balie 265 te gaan, waar een grotere scanner staat, en als de fiets daar niet zou passen ons bij de balie van Swissport te melden. De tandem paste net niet in de scanner bij 265 (de diagonaal van de scanner was net geen 110cm, wat onze fiets nodig heeft - we hadden na alle gedoe over scannen in Malaga hier gelezen te hebben een rolmaatje meegenomen).
Vervolgens ons dus gemeld bij Swissport, waarna we door een mevrouw mee naar beneden genomen werden (arrivals niveau, via de lift bij balie 301) waar een tweetal scanners stond die maar nauwelijks groter waren. Hier werd de tandem schuin doorheen gehaald, hij leek nog even klem te komen zitten, maar dit ging (net) goed. Zie voor foto’s van deze scanner hier:
https://www.dropbox.com/sh/hp98nx54n90r ... D47Ba?dl=0
Ik heb er helaas niet aan gedacht deze scanners met mijn rolmaatje op te meten, de fiets was er bovendien ook doorheen gehaald voor we goed en wel door hadden wat het plan van de Spanjaarden was. We vlogen overigens met Transavia.
Roef