Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mountainbike bagagedrager - Forum Wereldfietser

mountainbike bagagedrager

Beste mensen,

Ik ga deze zomervakantie op die fiets op vakantie, en ik zou graag mijn mountainbike daarvoor mee willen nemen. Helaas kan ik nu nog nix achterop binden. Weet iemand of het mogelijk is om achterop een bagagedrager te bevestigen?

Je zou even kunnen kijken of er al aansluitpunten op je frame zitten, waar je met inbusjes de drager op zou kunnen monteren.

El & El

Ik weet hier dus niet zo veel van af, dus ik heb even snel een foto genomen:
Afbeelding
Jullie weten dan vast wel, of het wel of niet kan.

ik heb even je foto gefixed, ik zag eerst alleen een rood kruisje...

als ik het goed zie, zijn er inbusjes boven je slot, daar kan dus een bagagedrager denk ik. Voor de rest kan ik het net zo goed zien.. :oops:

misschien dat iemand anders iets zinnigs te zeggen heeft?

Beste Arjan,

ik kan de foto niet zien (rood kruisje) maar het gaat om de stang die vanaf je zadelpen naar je achternaaf loopt. Daar zitten, een paar centimeter achter je zadel, aansluitpuntjes om de bagagedragen aan vast te zetten.
ook aan het frame, vlakbij de achternaaf, zuden gaten moeten zitten.

overigens als je een geveerd achterwiel hebt is het volgens mij moeilijk / onmogelijk, dan zou je evt met een bob-karretje kunnen rijden.

Ik heb zelf ook een mountainbike en ik had het probleem dat door de geometrie van het frame, de afstand tussen mijn 'aansluitnokjes' (die achter het zadel, zojuist beschreven) en de drager te lang werd om te overbruggen met de standaard instelbare pennen die bij iedere drager geleverd worden. Alle Tubus dragers heb ik daardoor niet kunnen monteren.
Uiteindelijk heeft een behulpzame mede-wereldfietser een drager van Chinese makelij gevonden, de enige die op mijn fiets paste (en nog goedkoop ook)

tenslotte kunnen ook schijfremmen een sta-in-de-weg zijn voor het monteren van een drager, in dat geval kan een afstandbus uitkomst bieden.

kortom samenvattend, een paar dingen om rekening mee te houden:
- montagepunten
- vering
- schijfremmen
- frame-geometrie

als je naar een goede fietsenmaker gaat (met je fiets!) moet die je kunnen helpen, je kunt ook een pb aan mij sturen.

succes!

haha, nu kan ik ineens wel de foto zien....

- de montagepunten zitten er ( vlak boven je slot)
- je hebt geen vering en ook geen schijfremmen, maar je moet even kijken of het met je standaard past (wschl wel)
- de geometrie lijkt mee te vallen, ik denk dat een standaard drager geen punt is.

succes

hallo

mijn vriendin en ik gebruiken op onze mb zowel vooraan als achteraan Old Man Mountain dragers en zijn er zeer tevreden over en je hebt geen gaatjes vandoen want ze worden op de remnokken vast gemaakt
en ze zijn ook verkrijgbaar voor geveerde fietsen dit is bij ons het geval voor vooraan

http://www.m-gineering.nl/techdex.htm dit is de link waar je ze kan bestellen
Afbeelding
http://i3.tinypic.com/wlrmol.jpg

Je hebt boutgaatjes in de staande achtervork en in de achterpadden, dus er is geen enkel probleem: elke normale drager zou moeten passen, van simpel en slap tot duur en goed. Het is de moeite waard een goede drager te kopen. Dragers gaan makkelijk kapot, en het gezwabber van slappe dragers stuurt naar. Goede dragers zijn ondermeer de Tubus Cargo (in de maat voor 26 inch wielen) of de al eerder genoemde Old Man Mountain dragers. De Blackburn EX1 is voor veel minder geld ook best stijf (de Blackburn mtn dragers zijn voor bijna hetzelfde geld veel slapper).
Nog twee andere vragen: heb je een vaste of een geveerde voorvork? En ga je er nog andere banden op zetten? De stekelvarkens die er nu op lijken te zitten zullen je weinig vreugde geven.
Wim

Quirien schreef:Beste Arjan,

Ik heb zelf ook een mountainbike en ik had het probleem dat door de geometrie van het frame, de afstand tussen mijn 'aansluitnokjes' (die achter het zadel, zojuist beschreven) en de drager te lang werd om te overbruggen met de standaard instelbare pennen die bij iedere drager geleverd worden. Alle Tubus dragers heb ik daardoor niet kunnen monteren.
'In mijn tijd' kon je gewoon extra lange stangen van 300 mm lengte bestellen.

arjen1984 schreef:Ik weet hier dus niet zo veel van af, dus ik heb even snel een foto genomen:
Afbeelding
Jullie weten dan vast wel, of het wel of niet kan.
Hier kan een gewonde drager op. Zie verder oa http://www.m-gineering.nl/frsttime.htm

[horror]Als je er mee op vakantie wilt zou ik het ding wel eerst een goede servicebeurt geven :D [/horror]