Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ook even voorstellen - Forum Wereldfietser

Ook even voorstellen

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb nu besloten om ook maar een account te maken. Ook al ben ik (nog) geen lid van jullie vereningen hoop ik dat jullie mij de nodige tips willen geven. :D
Wat niet is kan nog komen natuurlijk. :P

Wat informatie over mijzelf:
Ik ben 29 jaar oud en woon/werk in Enschede. Ik ben nog nooit op fiets vakantie geweest en mijn kampeer ervaring is ook erg mager. Met andere woorden ik ben een totale beginner en kan waarschijnlijk heel wat tips en hulp gebruiken.
Het idee om heerlijk weg te gaan op de fiets trekt mij heel erg aan. ik houd van fietsen, zowel als werkwoord als zelfstandig naamwoord. Ik doe namelijk aan wielrennen en ik heb mij racefiets zelf helemaal opgebouwd.

Mijn fiets en uitrusting:
Omdat ik nog geen ervaring heb met het vakantie fietsen wil ik in eerste instantie niet overdreven veel geld uitgeven. Aan de andere kant wil ik ook weer niet geld uitgeven aan spullen die je na 1 vakantie wegdoet omdat het toch niet zo praktisch is.
Met die gedachte heb ik mijn fiets ook gekocht. Het is een tweedehands Koga die ik gekocht heb via het fietsplan van mijn werk. Mooi stijf aluminium frame, geen voorvork vering, slx deore groep en tubus achterdrager.
Afbeelding

Over mijn verdere uitrusting kan ik kort zijn. Ik heb 2 ortlieb fietstassen voor op de achterdrager en verder nog niks. :P
Welkom en veel fietsplezier toegewenst.

tip 1 Probeer de hoeveelheid bagage te beperken tot deze twee tassen die je al hebt

tip 2 heel veel lezen op dit forum :-)
Tip 3: Gewoon gaan :wink:
Tip 4: begin met wat je wél hebt. :)

Voor mijn eerste fietsvakanties had ik ongeveer hetzelfde als jij: een fiets, achtertassen, zin, geen tent of kookspullen en geen geld voor hotels ofzo, maar wel vrienden en familie verspreid door het land. Ik reed dus van logeeradres naar logeeradres. Vervolgens kocht ik een tent. Gelukkig had ik nog geen geld voor kookspullen, want in die tent moesten het enorme luchtbed en de slaapzak die ik nog had van de gezinskampeervakanties per auto uit mijn jeugd, dus kookgerei of etenswaren pasten niet meer in mijn tassen. Het jaar daarop kocht ik een fatsoenlijke slaapzak en mat. Eten deed ik onderweg bij snackbars, eetcafés etc. of ik kocht een zak sla en brood ofzo, tot ik nog weer later een pannenset kocht voor bij de brander die ik van mijn ouders leende.

Voordeel van gaandeweg bij elkaar sprokkelen van een uitrusting vind ik dat je veel meer zicht hebt op wat je nodig hebt en handig vindt dan wanneer je uit het niets een complete uitrusting koopt. De kans dat je je dan dingen laat aansmeren waar je niets aan hebt, of zaken koopt die voor jouw gebruik niet praktisch blijken te zijn, lijkt me veel groter.

Alvast veel fietsplezier gewenst!

Carl
Dank jullie voor de tips :)

Ik denk inderdaad dat ik het zo ga aanpakken zoals jij het ook hebt gedaan Carl. Misschien dat ik al wel opzoek ga naar een tent. Ik heb nog wel een slaapzak die volstaat bij niet te koud weer en een matje kan ik misschien wel van vrienden lenen. Dan kan ik komend voorjaar naar familie en vrienden fietsen met een tussenstop op een camping.
Zou zeker naar Carl luisteren. Goede tips. Maar ook erg leuke tips. Zo ga je stapje voor stapje kennis op doen en bij elke stap ga je ongetwijfeld veel plezier krijgen. En dat laatste is toch echt niet gek:).
Hello!

Ook ik ben sinds kort lid van de wereldfietser en nu ook aangemeld op dit forum. Ik fiets al wel vele jaren, maar het vakantiefietsen is nog relatief nieuw. Ik heb dan ook al veel nuttige dingen gelezen op het forum en zal vast ook nog vele handige weetjes opdoen hier.

Ongetwijfeld tot in andere topics!