door
Revanho » za 05 sep, 2015 09:40
eindgebruiker schreef:
Dus jullie willen dat de moderatoren zich onderscheiden. Maar hoe dan? Als we Hans even als voorbeeld nemen, zou het dan voldoende zijn als hij moderator_Pietje als nickname gebruikt in zijn rol als moderator? Of moet het moderator_Hans zijn, of zelfs moderator_Hansvanderveeke?
Moeilijke vraag.
Ik ben geneigd om zelf moderator_Pietje voldoende te vinden. Dit omdat ik van mening ben dat ook moderators een zekere vorm van anonimiteit mogen genieten. (Want ik geloof ook dat sommige mensen terecht liever niet hun echte naam gekoppeld zien aan alles wat ze plaatsen op fora, zelf als ze daarbij altijd vriendelijke, beleefd, zinvol, ... posten.)
Aan de andere kant blijkt dat gezien het thema van dit forum en de achterliggende vereniging er vaak toch ook echte ontmoetingen uit voortvloeien. Mensen ontmoeten elkaar op fietsvakanties, beurzen, cursussen, ... In die gevallen is het prettig om de koppeling te kunnen maken tussen de echte persoon en de persoon die je aansprak op het 'bijhorende' forum.
Een uitgesproken mening over deze soms tegenstrijdige belangen (het recht op een vorm van privacy en de wens om te weten met wie men spreekt) heb ik voor dit forum (nog) niet. Maar een vorm van koppeling aan één individu (dus weten dat het moderator_Pietje was die dat schreef) vind ik het minimale.
(Wat o.a. de overheid, bedrijven, ... betreft is er voor mij geen discussie over, daar wil ik steeds een 'echte' naam van de persoon waar ik met communiceer.
Renaat