Additionally, paste this code immediately after the opening tag: canti of V-brake - Forum Wereldfietser

canti of V-brake

Hoi

Ik heb nu cantilevers op mijn randonneur, maar er blijken dus (we degelijk, ondanks wat Ome Wim vd Kaaij zegt) raceremhandels te zijn voor V-brakes.

Ik vraag mij af of de nokken voor beide verschillend zijn. Anders is het wel een interessante overweging over te gaan op V-brakes

Al weet ik niet waat ze meer hebben in Z Amerika: canti's of V-brakes

De enige racegrepen die goed werken met V brakes zijn de Diacompe 287V (of Diatech, wat te oordelen naar de plaatjes alleen maar een andere naam is voor dezelfde grepen). Zelf heb ik ze nooit geprobeerd, maar ik hoor vaak dat deze combinatie niet beter is dan gewone racegrepen met goede ouderwets brede cantis (Tektro, of als je veel geld hebt die van Paul Components). Marten Gerritsen is ongetijfeld de man die dit het best kan beoordelen. Als je echt betere remmen wilt met racegrepen dan zou ik rap op zoek gaan naar een stel Magura HS66. Die zijn op, maar zelf heb ik er laatst nog een stel kunnen scoren.
De nokken zijn hetzelfde.
Wim

Ik zou bij die canti's blijven.
Makkelijker af te stellen (zeker als je een slag in je wiel krijgt) & remmen goed genoeg.
niko
In Ecuadór, Perú en Bolívia zijn zowel canti als v-brake behoorlijk goed te verkrijgen.

nikopaul schreef:Ik zou bij die canti's blijven.
Makkelijker af te stellen (zeker als je een slag in je wiel krijgt) & remmen goed genoeg.
niko
Dat afstellen valt op zich wel ernstig mee. Het grootste voordeel van V-brakes vind ik dat ze scherper remmen, en zeker bergafwaarts is dat wel fijn.