door
loknor » vr 04 sep, 2015 09:02
Edwer.Thissell schreef:
Ik vraag me af of het vergelijkbaar is met het gaan zitten op een terras en dan je eigen brood gaan smeren. En het dan raar te vinden dat je weggestuurd wordt?
Nou nee, tenzij jij durft te beweren dat niet leden zelden of nooit met nuttige posts komen en dat de niet leden alleen maar komen shoppen uit de kennis van de leden.
Dit soort vergelijkingen moet je niet maken.. het simplificeert de zaak en doet de deelnemers totaal geen recht.
De vereniging moet doen wat ze wil, ik ga daar verder niet mee zitten, maar een paar dingen die me opvallen.
1. De kosten voor de website zijn blijkbaar al gemaakt. En nu komt men met wensen en functionele eisen op de proppen? Dat is dus vragen om problemen.
Eerst je wensen, benodigheden en middelen op een rijtje, dan pas aanbesteden!
2. Dit is een hele kleine community en de kosten van het forum zelf zijn laag (server kosten voor een dergelijk forum bedragen een paar tientjes, software is gratis).
Het probleem zit hem in dit soort dingen altijd in commitment van de beheerders (blijkbaar afgekocht, daar zit een groot deel van de kosten in*) en vooral de moderatoren (zoals eindgebruiker al aangeeft).
Over hoe jullie de community willen runnen heb ik ook een mening over, maar als niet-lid is dat niet relevant. Jullie moeten alleen wel goed duidelijk hebben voor jullie zelf wat jullie willen met de webstie, het forum en de vereniging. Hekken neerzetten kan een prima idee zijn, maar je moet wel weten wat je doel hiervan is en wat de gevolgen zijn. Als je de boel dichtgooit en daarna erop terug komt is de schade gedaan en zijn de niet-leden weg. Het gaat heel lang duren voordat dat weer hersteld is.
* prima beslissing.