Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe kleding ed in fietstassen verpakken? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

hoe kleding ed in fietstassen verpakken?

Ik gebruik mijn kleding om loze ruimte mee vol te proppen.
Onder in tas liggen extra fietsbroek, ondergoed, sokken (spul wat ik tijdens fietsen die dag niet nodig zal hebben) daarbovenop slaapzak, daarbovenop het matje. Kleding wat ik onderweg misschien eens nodig heb, prop ik aan zijkanten tas. Tijdens het kamperen gooi ik dat los in de tent, = hoofdkussen.
Nu ben ik niet erg ordelijk maar weet alles altijd feilloos te vinden.
Daarbij heb ik niet veel kleding mee.
Ik ben een ramp met spullen zoeken, dus los in een fietstas is voor mij veel te onoverzichtelijk. Drybags enzo vind ik te duur, ik gebruik de tassen van IKEA, voorloper van deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10285979/ . Lekker dun, dus nemen als extra tas niet zoveel ruimte in en kosten maar 4 euro.

Voor andere spullen die in een kleinere tas passen, gebruik ik ook van die opvouwbare boodschappentasjes zoals anderen hier aangaven. Ook fijn om je douchespullen in mee te nemen naar het sanitairgebouw.
Voor een weekendje met erg weinig spullen is neem ik soms mijn weinig kleding los mee. Maar meestal steek ik toch alles in dry-bags (van uiteenlopend formaat en in uiteenlopende kleuren). Dat doe ik niet zozeer voor de angst dat spullen in de Ortliebs nat zouden worden, maar omdat ik dat veel meer overzichtelijk vind en makkelijker om spullen in en uit te pakken. En als het dan toch hard regent als ik iets uit mijn tas moet hebben dan is de extra bescherming tegen regen mooie meegenomen. (Vuile kleding gaat wel sowieso los in de tas.)

Bovendien gebruik ik altijd een dry-bag als onderdeel van mijn geïmproviseerde kussen = kleding in dry-bag, dry-bag met een beetje lucht in en nog iets van kledingstuk rond de dry-bag.

Maar zoals anderen al aangaven, het kan ook veel goedkoper (en zelf nog lichter) door het gebruik van andere tasjes. Ziplockzakjes (in diverse formaten) zijn sowieso ook erg handig.
@Travlemaster - tegen geluiden zijn altijd goed. Ook goed te horen dat ik niet de enige ben :wink:

@Yvon - straks is pas de volgende zomervakantie. Ben nu gewoon voor mezelf aan het inventariseren wat ik nodig heb en wil de spullen dan over de komende maanden langzaamaan aanschaffen. Oh ja bestemming Engeland - Kanaalroute http://www.recreatief-fietsen.nl/fietsenrondhetkanaal/.

Ik vind het idee van dry-bags in de verschillende kleuren denk ik voor mezelf zoals ik het nu lees de handigste optie. Alleen hoe bepaal ik welke Liters ik nodig heb. En zijn er er nog voor en nadelen t.o.v. de verschillende merken. Of maakt dat allemaal niets uit?

Wie wil/ kan wat voorbeelden geven van welke maat en wat hij/ zij daarin doet.

Ja, drybags zijn inderdaad best prijzig maar ik kan natuurlijk langzaamaan het aantal drybags opbouwen en een combi maken met ziplocks bijvoorbeeld om de kosten wat te drukken.
Deze handige indeling gevonden: achter rechts slaapspullen, links kleding en wat aanverwante artikelen, voortassen kookspul, eten en nog wat onduidelijks...Bij Xenos de al vermelde netzakjes gekocht. Die zijn er in maten en kleuren. Voor de vuile was een linnen tas van de ntkc....... :oops. Kleding rol ik stijf op of prop het in de tas.

Ger64
De opvouwbare boodschappentassen van de Hema, heb een roze en een oranje,
in de een de kleding en in de ander het eten en alles wat daarbij hoort.
Ze zijn lekker breed en plooibaar... en klein opvouwbaar
Om te voorkomn dat het een zootje wordt in die ortlieb tassen gebruik ik zip-zakken van Ikea. Verschillende grootte en kleur. Voor vuil goed een plastic zak.
Wij pakken onze kleding altijd in in "pack-it cubes" van eagle creek. Die heb je in verschillende maten en kleuren, dus ik heb er altijd een voor truitjes, een voor broeken / pyjama en eentje voor ondergoed. Er past ook nog eens redelijk wat in zo'n cube omdat je alles rolt en vervolgens dicht tegeneen propt in de cube.
Pack it cubes is ook wel handig denk ik - ga ik eens kijken waar ze die in NL verkopen.

Ben wel benieuwd naar welke maat je hebt.


Voorkeur nu: drybags of pack it cubes
Wat is het nut van drybags in waterdichte tassen?

Wat is de meerwaarde van cubes tov simpele gratis lichtgewicht propzakjes?
Ook wij pakken onze tassen altijd 'thematisch' in. In een kledingtas zit dan ook alleen maar kleding, en geen andere spullen. Ondergoed en sokken gaan meestal in een apart zakje, soms t-shirts ook, hangt een beetje van de hoeveelheid kleding af (en daarmee de noodzaak om extra structuur aan te brengen). Kan een plastic tas zijn, maar we hebben inmiddels ook een aardig voorraadje aan lichtgewicht zakjes, zoals hoesjes van slaapzakken die we niet meer gebruiken, een zakje dat we bij schoenen kregen etc.

Persoonlijk zou ik geen geld uitgeven aan zakjes. Heb je toevallig iets liggen, dan is het prima, en anders gewoon een plastic tas.

Groet, Sandra
Hoi,
Ik heb van dunne katoenen stofjes in vier verschillende kleuren vier zakjes genaaid, die ik met een touwtje kan dichttrekken. De maat heb ik aangepast aan de hoeveelheid kleren die er ongeveer ingaat. Ik gebruik de zakjes voor: fietskleding groot (shirts, broeken), fietskleding klein (fietshandschoentjes, fietssokken), gewone kleding groot (broeken, shirts) en gewone kleding klein (onderbroeken, sokken, bh, etc.). Werkt voor mij prettig: aan de kleur van het zakje en het touwtje 'zie' ik wat er in zit.
Groet, Petra.
Ik prop al mijn schone kleding in een oude kussensloop, die dan ook als hoofdkussen dienst doet. De vieze sokken gaan in een plastic tasje.
Ik gebruik een quarter cube voor mijn ondergoed en sokken. Een halve voor t shirts en truitjes en een hele voor broeken, pyjama, joggingbroek, etc. Voor mij meer dan genoeg kleren (neem namelijk altijd wel wat extra truitjes enzo mee)
Carlijn - dank daar kan ik wat mee qua inhoud.
Wij pakken onze kleding al jaren in mbv eigen gemaakte dozen.
Een doos past precies in een fietstas.
Als de tent staat, gaat de doos uit de tas, zo in de tent.
Kleding altijd makkelijk te pakken.
Ieder heeft een eigen doos.
Dit doen we ook voor het eten en kookspullen.
Zonder doos kan je wel meer kleding in je tas "proppen",
maar zo neem je ook niet gauw te veel mee.
En de doos is ook wel een beetje "flexibel"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Groeten,
Karel
Origineel is het zeker, het is de eerste keer dat ik het zie/hoor.
Zie reactie Peter de Rijk. Alle kleren in zo'n plastic compressiezak. Het nylon tehtje (de onverwoestbare grandioze Tadpole) ook, wel een andere dan de kledingzak. Scheelt enorm in ruimtebeslag.
Leuke oplossing - maar niet voor mij.

Ben me nu aan het oriënteren op de Eagle Creek compression Cubes. Doch houd ook nog steeds de compressiebags in het achterhoofd.
Inge1, De gewone cube's heb ik dit jaar nog gekocht bij Frans de Witte in Houten (de Bever er naast verkocht ze niet meer).
Ik woon bij je om de hoek, dus als je die een keer wilt passen en zien of het iets voor je is kan je ze wel even lenen.