Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag over eten - Forum Wereldfietser

Vraag over eten

--

Hi Dhammika,

Normaal gesproken eet ik de gehele dag door, telkens een beetje, maar je zou denken dat als ik fiets, dat ik dan meer nodig heb. Ik merk echter dat ik nog steeds hetzelfde eet en soms zelfs minder. Niet tegen heug en meug, maar gewoon...

Ik denk dat als je gewoon de hele dag door lekker af en toe wat eet, je geen grote maaltijden 's avonds hoeft te eten, maar je moet er wel voor zorgen dat je gewoon regelmatig iets eet. Ik eet bijvoorbeeld elk uurtje wel wat; een koekje, een boterham, stukje chocolade, etc.

Wellicht helpt het als je een flink ontbijt neemt. Neem een flink bord pap of een stapel boterhammen!!

Succes!
Groet, Rena

Hoi!

Eerlijk gezegd hebben we daar geen last van! Eigenlijk lusten we altijd wel wat :lol: :lol:

Het is in ieder geval wel belangrijk om na de inspanning weer energie tot je te nemen, veel drinken is ook goed voor je. Je lichaam moet zich toch herstellen.

El & El

Kijk ook eens op

www.fietsersbond.nl onder vraagbaak en vervolgens voedsel

Harry

Klinkt misschien raar, maar het verteren van eten kost ook best veel energie. Als je lichaam aan het herstellen is heeft geen behoefte om nog veel werk te verrichten. Ik heb dat verschijnsel van "geen honger" eigenlijk alleen als ik een zeer zware dag achter de rug heb. Blijkbaar kan mijn lijf dan al dat verteren er niet ook nog bij hebben. Zou het kunnen zijn dat je wat rustiger aan moet doen?

Het staat ook hier:
http://www.tothetop.nl/vraag_antwoord.html
Als het veel erger is, dan is het wellicht een idee om eens naar een (sport)arts te gaan.
Leon

--

--

En vergeet de opmerking van Leon niet.

Overigens zijn salades en melkproducten zeker niet lichter verteerbaar dan pasta met groenten. Kijk ook eens [url=http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... n+voeding/]hier[/url].

Lisette

Wellicht een open deur:

Maak eten klaar dat je echt lekker vindt. De verleiding is groot om te zwichten voor "gemakkelijke" maaltijden, die je eigenlijk niet zo geweldig smakelijk vindt. Pavlov heeft aangetoond dat eetlust sterk door je zintuigen geprikkeld wordt. Als ik langs een bakkerij loop en ik ruik die zoete baklucht ga ik letterlijk watertanden.

Dus: verwen jezelf! :D

Sjirk

Ik heb het zelfde "probleem". Maar ik heb er eigenlijk nooit geen aandacht aan geschonken. Zolang ik me lekker voel en mijn lichaam niet om aandacht schreeuwt dan valt het volgens mij wel mee. Je lichaam geeft wel aan als het iets niet jovel is. Toch?
Tijdens het fietsen eet ik wat krentebollen en mischien een keer een banaan. Maar ik eet zeker niet meer dan normaal eerder minder. Wel drink ik veel meer, maar ik heb dan ook echt dorst. Maar het honger gevoel is er niet.

--

--

probeer ook heel regelmatig te eten. Dan weet je lichaam dat je na een bepaalde tijd weer voedsel nodig hebt.
Ik begin altijd met een stevig ontbijd en dan om de 1.5 uur een aantal boterhammen. Zo creeer je een eetstructuur in je dag.

Hoe komt het eigenlijk dat je de ene dag vleugels hebt en de andere dag voelen je benen aan als pap! Dan krijg je die pedalen maar niet rond..

heeft dat ook met voedsel te maken?