PieterJan51 schreef:Hoi Yopie. wat neem jij mee, heb je een paklijst? Ik ben benieuwd. Bedankt.
Jullie zijn bijna van me verlost, alleen nog 'even' de setup en een paklijstje.
Had eerst twee
Salsa Anythingcages aan de voorvork, twee drybags aan het stuur en de brandstoffles aan de onderbuis maar dat was geen succes. De Pugs blijft wel doordenderen, als een niet te stuiten monstertruck maar zodra ik van het pad afwijk, rotsen moet beklimmen of de fiets moet tillen houdt het op. De salsa houders blijven aan rotsblokken hangen en bagage aan de voorvork maakt de fiets te breed, rotsen duwen het voorwiel opzij, soms levensgevaarlijk. Tis ook onmogelijk om de fiets op te tillen als het voorwiel zo zwaar beladen is. Ik klap vaak de fiets omhoog zodat hij op 't achterwiel balanceert en makkelijker tussen grote rotsblokken te manoevreren is, maar door de zware bagage gaat dat niet meer, hij stuitert gelijk terug, op mij. Kan hem ook niet meer aan het voorwiel van rotsen naar beneden glijden, de bagage zit in de weg.
Dus heb de Anythingcages eraf gehaald en ook de brandstoffles zit nu met een dikke deuk in de frametas want die werd gelijk met houder en al van de onderbuis afgeramd. Jammer, was een nieuwe fles, de oude was zo gebutst dat ie niet meer in de houder paste. Betekende wel dat ik veel spullen moet thuislaten. Maar dat is dan maar zo, het was toch al afzien, dat is nu wat meer geworden (stoere taal verzacht de pijn
).
Salsa anythinghouders: wat mij betreft echt waardeloos tussen rotsblokken en bij 't optillen van de fiets. Zo ook te zware drybags aan het stuur, niet te doen bij optillen:
Hieronder een foto van de setup waar ik mee weg ga: stuurrol met nog een kleine drybag erbovenop, framebag, zadelrol met daar bovenop het tentje en een kleine camelbak, 11 L (het watergedeelte laat ik thuis). De packraft (3 kg) moet nog aan het stuur, het zwemvestje gaat aan de rugzak en de peddel gaat in twee delen achterop. En dan gaat er nog wat meer eten in de camelbak, dat ligt nu nog hier op tafel. Door het tentje achterop kan ik alleen niet zo goed meer met m'n kont achter het zadel hangen, dan zakt de zadeltas op de achterband, dus kan nog weleens lastig worden bij steile afdalingen.
Gewicht van dit alles: fiets weegt incl. frametas 17kg en de bagage (incl kleding die ik draag en excl. helm, schoenen, voedsel/water) is circa 9kg. De Pugsley woog bij aankoop minder maar heb er ondertussen bar-ends en zwaardere pedalen, zadel, handvaten opgezet.
tassen 1.8 kg
slapen 2 kg
kleding 2.3 kg
gereedschap 350 g plus biba 360g
kookspullen 650 g
toilet, overlevingszooi, luxe etc 1kg
en dan nog wat dingetjes die ik ben vergeten, zoals ehmmm .. weet niet zo gauw ..
Bagage is dus niet echt overweldigend veel, vooral weinig kleding. En er is grote kans (99,9%) op sneeuw, nachtvorst, gure wind en in de packraft en bij water overfietsen word ik zeker nat maar het gaat vast wel lukken. Vuurtje stoken zal alleen moeilijk gaan boven de boomgrens, das wel jammer. Twijfel nog wel over een regenbroek, kan fijn in de kou/sneeuw/natte blubber zijn en tis een fijne broek (vaude drop, 160g), alleen blijft hij soms bij op/afstappen achter het zadel hangen en in rotsgebied moet je soms heel snel van de fiets kunnen springen. Heb geen zin in extra valpartijen maar koud zijn zorgt ook voor vallen/vermoeidheid plus kost ook meer eten/warm water/benzine dus weet niet zo goed wat wijs is ..
Hier een uitgebreid paklijstje want ik krijg er wrs toch pb/mail vragen over
:
Tassen:
camelbag Mule hydration excl. waterresevoir 11L 600g
stuur: revelate harness 425 g
zadel: terrapin 370 g
2 x 13L drybags (2x95g), 2 x 8L (2x 80g)
Slapen:
tent Laser photon 720 g
slaapzak WM ultralite 820 g
matje Neoair xtherm 430 g
Kleding:
lange sportbroek 250g
winterbroek 340g
2 x t-shirt 100 g
2x lang shirt 130g
fietsvestje 280g
wind/regenjasje 235g (haglöfs lim II Q)
3 x sokken 33g
3 x string 9 g
sportbh 70g
setje lang ondergoed 200g
wollen slaapsokken 50 g
wollen muts 100g
gripgrab muts 30g
korte handschoenen 30g
wollen handschoenen 25g
lange waterdichte handschoenen 75g
Gereedschap: biba, 4 x inbus (ook voor de pedalen), tyraps, ducttape, pompje (lezyne road drive 90g), plakspullen, 2 grote bandenlichters, olie, poetslapje, setje remblokjes, extra boutjes/spanbandjes ..
Koken: whisperlite combi (320 g), trangia mini pannetje, mok, zakmes (mora mes plus hoes), vork, aansteker
Hygiene, luxe etc: toiletspullen incl handdoek 270g, camera plus extra batterij, e-reader, gsm, batterijpack (zenpower, 220g), usb stekker, hoofdlampje (BD 30g), ehbo, alu nooddeken 60g, geld, ID, vishaakjes/draad
Nog een plaatje. Het watertje oversteken en dan de fiets over de twee boomstammen hijsen is nog te doen maar daarachter begint de ellende pas goed .. Gekkenwerk met teveel bagage.