Er zullen zonder twijfel adapters bestaan, een apparaat zal tenslotte niet weten waar de stroom vandaan komt. Of dit nu uit het stopcontact is, een powerbank,
of een aardappel. Indien je zou kiezen voor een adapter, let op juiste voltage en ampèrage (bij de lampen direct op AA batterijen werkende van B&M is de max
1.6 V, ampèrage moet ik je schuldig blijven). Maar je kunt ook bij B&M zelf kijken voor verlichting welk via micro-USB te laden is. Zoals bijv. de B&M Ixon Pure.
Hoewel, persoonlijk zou ik in combinatie met een power bank zonder redelijkerwijs mogelijkheid tot opladen niet direct kiezen voor een B&M. Ja, de verlichting van B&M is over het algemeen goed tot excellent, maar dit danken ze mede aan het feit dat het verbruik hoog ligt.
De B&M Ixon Pure bijv. gaan 3 2100 mAh batterijen in om op standaard setting 10 uur te laten branden volgens de fabrikant. Deze vebruikt hiermee nagenoeg 3x zo veel als bijv. de moon x-power 300 die je eerder aanhaalde.
En met de beschikbare informatie te vinden bij verkopers, lijkt de B&M Ixon Pure slechts 2 standen te kennen: high - 5 uur op 6300 mAh en low - 10 uur op 6300 mAh.
De moon x-power 300 daarentegen geeft je veel meer speling, met in totaal 5 verschillende standen. Dit geeft je meer vrijheid om langer gebruik te kunnen maken van je powerbank. Mocht je ooit besluiten aan langere brevetten deel te nemen, dan kan een lamp met wat meer spaaropties het verschil tussen één of twee grote powerbanks betekenen.
Wat in de praktijk praktisch is, zal natuurlijk ook afhangen van waar je komt te fietsen. Bij omgevings licht (straatverlichting, dorpen, etc.) zijn de hoge intensiteit lichten al snel teveel van het goede. Bij niet verlichte paden, zeker indien daarnaast ook nog eens onverhard, zal het een verademing zijn. Maar indien het gevarieerd is, of hoofdzakelijk redelijk verlicht terrein, zou mijn voorkeur uitgaan naar een lamp die niet alleen erg fel kan zijn, maar ook beschikt over extra zuinige standen.