Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Portugal vanaf Porto? - Forum Wereldfietser

Rondje Portugal vanaf Porto?

Ola,

Heeft er iemand ervaring met fietsen vanaf Porto?
Ik heb 2 weken de tijd en vlieg heen en terug op porto, een mooie rondrit door Portugal lijkt mij heel bijzonder.

Wie heeft er ideeen / ervaring / tips?

Groetjes Martijn
thexpert schreef:ervaring / tips?
Van het vliegveld naar de stad is vreselijk. Porto en het vliegveld zijn gemaakt voor auto's.
De binnenstad is erg mooi maar klein en fietsonvriendelijk, al zal niemand je iets kwalijk nemen als je op rare plaatsen fietst.
Vanaf de brug loopt er een fietspad/route naar de kust en dan naar het zuiden. Dat gaat prima, maar het is wel een kuststreek die dichtbevolkt is.
Als je rustiger wilt fietsen moet je ver van de stad zijn en ver van de kust. Reken op 50 km afstand van beide.
Groet
Langs de Douro, stukje Spanje en via het noorden weer terug: reisverslag. Het is wel een oud verslag, maar ik denk niet dat er heel veel veranderd is.
Inderdaad zo snel mogelijk Porto en wijde omgeving achter je laten... Pas voorbij Vila Real en Viseu wordt het fietsen wat prettiger, al blijft het op de kleine en bochtige wegen met alle hardrijdende locals erg gevaarlijk...
Richting Spaanse grens is het allemaal wat prettiger, en er voorbij ook. Langs de Douro is het goed fietsen, dan misschien verder richting Salamanca, afbuigen naar het zuiden richting Placensia en terug via Castelo Branco. Dan heb je aardig wat variatie gehad. Als je niet bang bent om wat te klimmen, neem dan de N339 over de Serra de Estrela vanaf Covilha. Bij goed weer wordt je beloond met adembenemende uitzichten en een erg bijzonder landschap.
thexpert schreef:Ola,

Heeft er iemand ervaring met fietsen vanaf Porto?
Ik heb 2 weken de tijd en vlieg heen en terug op porto, een mooie rondrit door Portugal lijkt mij heel bijzonder.

Wie heeft er ideeen / ervaring / tips?

Groetjes Martijn

In 1997 heb ik deze route gefietst
http://members.quicknet.nl/janschoutsen ... rtugal.jpg

Hier nog de foto's https://picasaweb.google.com/1030033799 ... 97Portugal