Additionally, paste this code immediately after the opening tag: advies nodig: opvouwbare wasbak - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

advies nodig: opvouwbare wasbak

Als ex militair, is een plooibare waskom voor persoonlijke hygiene.
Ik travel met simpele gamellen dewelke ik ( als ik wild kampeer) uitspoel met water en zand. Twee minuten werk. En de gamellen blinken als nieuw.
Een opvouwbare wasbak... Tja, daar moet je dan ook extra water voor meenemen. Dat vind ik dan spijtig om drinkwater te gebruiken.
Voor persoonlijke hygiene verwarm ik water ( indien mogelijk uit de natuur) op mn vuurtje en doe dit in de opvouwbare wasbak om te scheren. Maar ik vermoed dat Inge hier geen behoefte aan heeft. Voor de afwas zou ik dit niet gebruiken.
Scheren nee, dat laat ik aan de stoere mannen over :wink: . Maar de afwas erin doen vind ik wel prettig - kan ook met water uit de natuur.

Mijn pannen zijn voorzien van anti-aanbak dus met water en zand - is dat niet zo handig.
Inge1 schreef:Mijn pannen zijn voorzien van anti-aanbak dus met water en zand - is dat niet zo handig.
Precies de reden dat ik het dure setje kookpannen met anti aanbaklaag dat ik eens heb gekregen al jaren thuislaat. Te bang dat het beschadigt (metaal, zand, vervoer). En ik vind ze trouwens ook te zwaar. Bakpannetje met anti-aanbaklaag en twee oude, lichtgewicht en inmiddels wel wat gebutste alu pannetjes doen het werk. En afwassen gaat dan ook prima. Ik zie alleen maar voordelen :wink:
Wij hebben een afwasbak van Vaude. Let er inderdaad op dat de hengsels lang genoeg zijn om de hele bak met inhoud in éen hand te kunnen houden, dat werkt prettig.

Handig, maar niet noodzakelijk inderdaad. Wij gebruiken hem voor de afwas, kledingwas en om salades in te maken waar onze pannetjes te klein voor zijn.

Eerder gebruikten we een universele stop (zo'n platte nemen, niet een voorgevormde want die kan dan weer net-niet passen), zoiets: http://www.dewitschijndel.nl/bo-camp-un ... steenstop/ Maar afwas meenemen (steeds meer vanwege kinderen) en salade maken gaat daar niet mee, vandaar dat we zijn overgestapt.
Jannica, Dank voor de vaude tip en de tip van de hengsels. Ga ik eens naar kijken en op letten.

Ik vind zelf de afwas meenemen ook niet fijn (mede vanuit hygiensch oogpunt) vandaar mijn keuze voor een bak. Maar zal zeker ook een universele stop in gedachten houden.