Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weer een vraag die al eens gesteld is, broeken deze keer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

weer een vraag die al eens gesteld is, broeken deze keer

dijken63 schreef:Ik zou eerst voor 1 gaan, de korte. je benen kunnen veel hebben tijdens inspanning. zo'n halflange vind ik niks.
Sommige mensen hebben knieën die heel gevoelig zijn voor koude. Voor die mensen kan een halflange broek een zeer goede keuze zijn. In zo'n gevallen kunnen ook beenstukken erg handig zijn.
Inge1 schreef:maar via het internet is ook veel mogelijk. Bestel regelmatig bij wieleroutfits https://www.wieleroutfits.nl/.
Ik zou iedereen afraden fietsbroeken te kopen zonder ze gepast te hebben. Of men zou voldoende ervaring moeten hebben met een bepaald merk om te weten dat dat merk werkt voor jou.
Ik heb goede ervaringen met bestellen via het net. Heb 1x broeken terug gestuurd (Castelli) omdat die te klein waren. Als je die gok niet wilt nemen inderdaad eerst in de winkel passen.

Vind het prijsverschil winkel -webwinkel vaak zodanig groot dat ik voor de webwinkel kies.
inmiddels twee dagen gereden op de broek, het is een hele verbetering met de vorige situatie (vandaag in gymbroek moeten rijden) maar na 30km gaat het toch wat schuren.

Inmiddels heb ik ook een tweede broek gekocht, een korte Vaude. maar deze heb ik nog niet kunnen testen, gezien het weer, denk dat ik er morgen gewoon een gymbroek overheen doe.
headlight schreef:inmiddels twee dagen gereden op de broek, het is een hele verbetering met de vorige situatie (vandaag in gymbroek moeten rijden) maar na 30km gaat het toch wat schuren.

Inmiddels heb ik ook een tweede broek gekocht, een korte Vaude. maar deze heb ik nog niet kunnen testen, gezien het weer, denk dat ik er morgen gewoon een gymbroek overheen doe.
Misschien moet je het niet in km's uitdrukken, maar in tijd. Want 30 km kan zowel één uur zijn als 2,5 uur. Desondanks is mijn gevoel toch dat je langer comfortabel zou moeten kunnen zitten:
- staat je zadel in een goede hoek?
- staat je zadel niet te hoog? In principe zit je immers stil op je zadel en zou schuren tot een minimum beperkt moeten zijn. Je zou moeten voelen dat je benen op en neer gaan, maar je bekken stabiel en horizontaal blijft.
- zweet je erg hard? (in dat geval kan je de boel wat droog houden met talkpoeder)
- hoeveel gewicht er op het zadel komt is functie van je eigen gewicht, hoe hard je steunt op je stuur en vooral hoe hard je trapt: je voeten duwen immers pedalen omlaag waardoor het effectief gewicht op je zadel afneemt. Hoe harder je duwt hoe minder je dus op je zadel steunt.
vandaag een kleine 45km gedaan in de korte Vaude broek, en dit fietse geweldig, nergens last van qua zitten en bewegen.

ik leun altijd licht op mijn stuur en ik probeer altijd zo licht mogenlijk te trappen, er zal daarom wel genoeg gewicht op het zadel staan denk ik zo
headlight schreef: de fietsenmakers in Assen lijken vooral restjes italiaans te verkopen (en dat schijnt niks te zijn)
Er is eerlijk gezegd niks inherents mis aan italiaanse kleding. Sportful, Castelli en Santini zijn bijvoorbeeld prima (mits en indien je ze past, maar daarover is al genoeg geschreven).

Ik koop overigens vaak restjes, mits en indien ze navenant geprijst zijn.

Verder, betreft Ave's klacht over de verkeerde plek van de zeem, ik heb het vermoeden dat dat soms kan komen door de houding (kantelen van je bekken). Zo heb ik een koersbroek die super voelt op mijn racefiets en tot mijn verbazing helemaal niet zo super was op mijn vakantiefiets. Ik ging zoals Ave al aangeeft gewoon over de zeem heen wat heel vervelend voelt.

Verder betreft internet aankopen... zelfs als je het merk kent kan je voor verassingen komen te staan als het merk zomaar eens de snit of zeem veranderd :oops:
De vaude (heeft overgens een grotere, en beter uitziende zeem) blijft heerlijk zitten, ik denk dan ook dat het gewoon is wat al verteld werd; de ene broek is beter dan de andere.

Hoewel ik ze nog een paar keer ga proberen denk ik dat er gewoon 1 korte Vaude bij komt. (kort met in kou een gymbroek erover werkt prima)