Met ons gezin (kinderen van 12, 9 en 6 jaar) willen we deze zomer de Alpe Adria route fietsen. Nu twijfel ik of ik de bestaande route kies, of de variatie van Paul Benjaminse neem (beschreven in zijn boek Midden-Europaroute Deel 2: Salzburg - Venetië). Kan iemand mij helpen in deze overweging? Wat zijn de voor en tegens? Dank alvast voor meedenken en reageren.
Hallo, ook wij willen de Alpe Adria komende zomer gaan fietsen met onze zoon van 6. Op de fiets- en wandelbeurs in Amsterdam hebben we Paul Benjaminse hier ook over gesproken en toen ook zijn boekje gekocht (hij heeft 'm ook gesigneerd voor onze zoon ). Belangrijkste opmerking die ik me van hem herinner is dat hij met name twijfels had bij Grado, de eindbestemming van de route. Hij adviseerde om naar Venetië te fietsen of naar Trieste. In Grado zou (te) weinig te beleven zijn. Daarnaast heb je vanuit Venetië en Trieste betere mogelijkheden om weer terug te komen in Salzburg met de fietsen.
Hebben jullie de site al gevonden van de route: http://www.alpe-adria-radweg.com. Daarnaast is er van Bikeline ook een mooie gids van de route beschikbaar (in Duits).