Additionally, paste this code immediately after the opening tag: logies in Bogota - Forum Wereldfietser

logies in Bogota

Ik ga binnenkort vliegen naar Bogota. Is er een wereldfietser die een tip heeft voor een hotel/logies?
En hoe ga ik verstandig van het vliegveld naar het logeeradres?
En weet iemand een leuke taalschool ter plekke voor een weekje Spaanse les.
Hanna
Fietsend, er loopt namelijk een fietspad vanaf het vliegveld naar de stad (echt waar!)
Verder helaas weinig tips voor je. Persoonlijk zou ik liever een weekje spaanse les nemen in Medellin of Cartagena. Bogota vond ik geen leuke stad.
Beste Hanna,
In tegenstelling tot Berger vond ik Bogota wel een leuke stad, maar het vraagt enig doorzettingsvermogen om er je weg te vinden, zo is mijn ervaring.
Ik heb er gelogeerd in Hotel Ambala, centraal gelegen in de Carrera 5 bij de wijk La Candelaria.
Vanaf het vliegveld is de route erheen betrekkelijk simpel, alhoewel ik bij aankomst toch erg veel moeite had om mijn bestemming te vinden. Wanneer je de Avenida El Dorado, de Calle 26, vanaf het vliegveld helemaal uitrijdt kom je in het centrum.
Er zijn inderdaad veel fietspaden in Bogota, maar soms volgen die een ondoorgrondelijke route..
Aan het eind van de calle 26 zul je via een drukke verkeersader onder vieze viaducten fietsen. Om het jezelf wat gemakkelijker te maken geef ik je in overweging om je fiets achter in een taxi te stoppen..
Voor taalles heb ik geen suggesties, maar misschien kunnen de mensen van de Una je hierover advies geven. Dit is een reisbureau dat is opgericht door een paar Nederlandse jongens, http://www.deunacolombia.com/nl/. Uit enthousiasme voor Colombia organiseren zij allerlei bijzondere reizen.
Wanneer je er een beetje thuis raakt (en dat gaat best snel) vond ik Bogota een zeer prettige plaats om te verblijven.
Groet,
Jaap