Hey allemaal,
Ik begrijp uit de zoekfunctie dat dit onderwerp hier best uitgekauwd is, maar toch kom ik er niet helemaal uit.
Ik zit op dit moment te twijfelen wat voor mij het verstandigst is. Ik heb een hele lichte hybride waarmee ik deze zomer wat wil gaan touren. De opties waar ik tussen twijfel zijn fietstassen of een fietskar. Ik wil binnen europa meer fietsvakanties gaan doen.
1. Bagagedragers monteren en ortlieb/vaude tassen er aan hangen.
+ gewicht is lager (~4,5 kilo incl bagagedragers)
+ voor kleinere tochten aan te passen
- zoeken naar je spullen
-minder aan-een gesloten ruimte (bijv voor tent, slaapzak, slaapmat)
2. een fietskar.
+ alles in 1 makkelijk toegankelijke tas
+ veel ruimte
- zwaar (6-7 kilo)
- onhandig? (geen ervaring met fietskarren)
- lastig in de trein? is een 2e fietskaartje vaak nodig?
Zijn er mensen hier met een uitgesproken mening en adviezen over deze verschillende opties? Zijn er opties die ik over het hoofd zie?
Ik begrijp uit de zoekfunctie dat dit onderwerp hier best uitgekauwd is, maar toch kom ik er niet helemaal uit.
Ik zit op dit moment te twijfelen wat voor mij het verstandigst is. Ik heb een hele lichte hybride waarmee ik deze zomer wat wil gaan touren. De opties waar ik tussen twijfel zijn fietstassen of een fietskar. Ik wil binnen europa meer fietsvakanties gaan doen.
1. Bagagedragers monteren en ortlieb/vaude tassen er aan hangen.
+ gewicht is lager (~4,5 kilo incl bagagedragers)
+ voor kleinere tochten aan te passen
- zoeken naar je spullen
-minder aan-een gesloten ruimte (bijv voor tent, slaapzak, slaapmat)
2. een fietskar.
+ alles in 1 makkelijk toegankelijke tas
+ veel ruimte
- zwaar (6-7 kilo)
- onhandig? (geen ervaring met fietskarren)
- lastig in de trein? is een 2e fietskaartje vaak nodig?
Zijn er mensen hier met een uitgesproken mening en adviezen over deze verschillende opties? Zijn er opties die ik over het hoofd zie?