Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS22 remmen - Forum Wereldfietser

Magura HS22 remmen

Magura is natuurlijk wereldberoemd om zijn HS33 hydraulische velgremmen.
De mooiste zijn die in de FIRMtec uitvoering, maar de standaard uitvoering is ook al erg goed. Naast de HS33 heb je ook de HS11 remmen. Nog steeds erg goed, maar de remgrepen zijn wat gedateerd en de ‘klauwen’ zijn minder stijf, dus minder remkracht.

In 2016 worden de HS22 remmen geïntroduceerd: Het zijn drie vinger grepen (dus voor twee handen komt dat op zes vingers :P ) en ze zijn makkelijker te monteren en te repareren.

Als ik ze zo zie, dan is het jammer dat de leiding recht uit de remgreep komt. Dat is vaak lastig bij vlindersturen en stuurtasjes.
En op het remklauwdeel (of hoe dat ook heet) zit geen brake-booster. Dus ik vermoed dat dit deel hetzelfde is als de HS11.

Afbeelding

Het persbericht kun je hier lezen: https://www.facebook.com/vakantiefietser
Al weer een nieuw model remgrepen. Waarom moeten die fabrikanten telkens een goed product weer veranderen door iets dat in de praktijk veel minder prettiger/solide is.
Die nieuwe HS33r remgrepen zijn ook weer zo iets waarvan ik zeg moest dat nauw Metaal vervangen voor plastic en dat stelwieltje is heel moeilijk te verdraaien.

Ronald van der Perk
Je hebt volkomen gelijk. Wat mijn intrigeerde was dat ze schrijven dat het repareren hiervan makkelijker is dan andere Magura remmen (althans zo interpreteerde ik het).

We zullen zien.