Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trailer of toch fietstassen. - Forum Wereldfietser

Trailer of toch fietstassen.

Beste Fietsers,

Ik ben van plan om in de lente van 2016 in een paar maanden door amerika te gaan fietsen. Ik ben van plan om een van de routes van de Adventure cycling asociation te gaan volgen. Ik zal hier vooral over verharde wegen gaan rijden. Mijn budget is niet oneindig en ben daarom van plan om veelal te gaan kamperen. Ik ben van plan om zo licht mogelijk te gaan reizen en verwacht met 20 á 25 kilo alles kan meenemen.

Deze tocht wil ik gaan maken op mijn relative oude bianchi. Ik heb een bianchi Alloy pro 7000, met en alluminium frame en carbon voorvork. Helaas heeft deze fiets geen oogjes om dragers aan te monteren.

Om mijn bagage mee te nemen, zit ik na te denken om of een trailer (bob yak, of een van de andere opties) of fietsdragers (ala old man mountain) te nemen.

Ik vroeg me af of een van jullie ervaring hebben met het vervoeren van je bagage op een racefiets.
Het kan, met beperkingen. Op dit forum is er al best wat over geschreven, laat er maar eens een zoekopdrachtje op los.

Enne, welkom :wink: !
Een kar rijdt niet altijd even aangenaam. Tweewielers vind ik geen lolletje, éénwielers vallen wel mee. Maar eerste stap is altijd of je er niet komt zonder kar, een racefiets kan best wel wat bagage aan als je gebruik maakt van een stuur, frame en zadeltas. Een Tubus fly kan je meestal ook monteren waardoor je achteraan gewone tassen kan hangen.
Je kan ook een andere voorvork steken met als voordeel dat je:
- een voordrager kan monteren
- af bent van het altijd twijfelende gevoel of die klap nu teveel was voor het carbon of niet.
- een schijfrem of miniv-brake kan monteren voor meer remmarge.

(kijk voor wat voorbeelden op bv hier: https://www.flickr.com/photos/mkpaa/)

20-25 kg bagage is best veel (toch als je jezelf onder licht reizend catalogeert). Voor het geld van een kar kan je meestal ook investeren in heel wat lichtere uitrusting.

Bij de éénwielige karren heb ik enkel de bob langer gebruikt. Zonder veel problemen al moet je op gravel soms wat inhouden omdat ie alle kanten uitspringt. (tweewielers vind ik dus niets omdat: ze meer weerstand geven, vaak zwaarder zijn en dat twee wielen zwalpen en dansen faciliteren tov één wiel)
Old Man Mountain dragers zijn misschien een optie.

http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm