door
Yopie » ma 27 jul, 2015 11:30
nobbiomatic schreef:kevlar spatborden wegen niet zoveel hoor...maar ok....het is een fatbike....das een afdoende atnwoord...
Moet eigenlijk m'n antwoord rechtzetten want het slaat meer op mijn situatie, heb er zelf niet eentje nodig, nou ja soms wel maar dan heb ik pech. Spatborden zijn gewoon niet nodig op rotsgrond, droge bospaden, ijspaden, sneeuw etc en bij de fiets optillen lijkt het me alleen maar onhandig in de weg zitten. Net als bij het bikeraften, moet je ze er steeds afhalen, lijkt me niks. En bij spatborden die laag op het wiel hangen verzamelt sneeuw/modder waardooor het wiel vastloopt en bij spatborden die hoog hangen zou nooit een drybag passen (is geen ruimte meer) dus zou het bikepacking ook niet kunnen. Daarbij, ik kom toch wel onder de blubber, no problem:
Maar er zijn er genoeg die wel spatborden hebben, wel zo fijn bij woonwerkgebruik. En daar fatbikers zéér creatief en kunstzinnig zijn worden ze vaak gemaakt van plastic vaten, bootjes, pijpen etc. Soms ook van hout, mooie kunstwerkjes kunnen dat zijn. Even googlen op DIY-fenders en je krijgt gelijk ideeën:
Nog iets waarvoor een fatbike binnenbandje geschikt is! leuk bedacht:
Dit is mijn favoriet, mooi gemaakt:
Maar je kunt ze ook gewoon kopen, is natuurlijk wel minder leuk
: