Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geen ontvangst gps - Forum Wereldfietser

geen ontvangst gps

Hallo

ik kreeg vandaag van Waypoint mijn 2e hands garmin oregon 450t gps binnen. Het probleem is dat ik geen satelliet ontvangst krijg.

Zo het kunnen dat deze stuk is?

Ik had met mijn andere gps dit probleem nooit

Mario
Het duurt erg lang voordat hij iets vindt.
Zeker als je hem voor de eerste keer aanzet.
Even buiten neerleggen en hij zou ze binnen 30 minuten moeten vinden.
Kan inderdaad een tijdje duren, heb ik ook altijd als ik de GPS een tijd niet gebruikt heb. Buiten leggen helpt vaak (maar als je in de stad woont niet altijd) Rondje fietsen tussen de weilanden helpt altijd.
Uit het raam steken, of op straat gaan staan, en een beetje heen en weer bewegen, dat wil nog wel helpen.
Ik heb ook het idee dat de kabel niet meer goed is. Als ik deze aan sluit doet de gps raar en staat alles ineens in het Engels.

Mario
Ga de gps morgen terug sturen naar Waypoint. Dit is nu al de 2e gps die het niet goed doet. In de 1e die ik kreeg zat een dikke lijn in het beeld en de 2e kan ik niet aansluiten op de pc. Hij doet niks.

Ik heb Waypoint wel even laten weten dat ik teleurgesteld ben dat zij 2e hands gps apparaten leveren die zo slecht functioneren.

Mario
De GPS satelieten zijn niet geostationair, hun positie veranderd dus voortdurend. Om hun positie nauwkeurig te bepalen is een up-to-date almanac vereist.

Als een GPS ontvanger een lange tijd uit heeft gestaan (meer dan 180 dagen), of als hij over een grote afstand is verplaatst, heb je kans dat de almanac opnieuw geladen moet worden. Daarvoor is tot een uur onafgebroken ontvangst nodig. Wordt de ontvangst tussendoor verbroken, bijvoorbeeld door even met de GPS ontvanger naar binnen te lopen, dan begint hij weer helemaal overnieuw. Het beste is dus om hem lange tijd onaangeroerd buiten te leggen, met een breed uitzicht op de hemel.

Bij normaal gebruik van de GPS ontvanger, ontvangt het apparaat automatisch regelmatig een update van de almanac.
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik heb de gps terug gestuurd. Ik kon deze ook niet aansluiten op de pc. Kreeg deze gps geleverd vol met routes en waypoints, zat mogelijk een error in.

Heb de gps terug gestuurd en zou mijn geld terug krijgen.

Mario