Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Poepende fietser veroorzaakt bosbrand - Forum Wereldfietser

Poepende fietser veroorzaakt bosbrand

Neem daarom je rommel gewoon mee in een afvalzakje dat je dichtknoopt. Begraaf het besnoods, maar iets verbranden in een droge omgeving vraag je om problemen.
Clank schreef:Neem daarom je rommel gewoon mee in een afvalzakje dat je dichtknoopt. Begraaf het besnoods, maar iets verbranden in een droge omgeving vraag je om problemen.
Het verbranden van toiletpapier is één van de vaak geadviseerde werkwijzes bij wildkamperen. O.a. omdat het begraven in sommige locaties nauwelijks gaat (rotsachtige ondergrond) of niet efficiënt is (dieren die de rotzooi weer opgraven). Het is niet voor niets dat o.a. op de website van de Belgische paalkampeerplaatsen het verbranden van toiletpapier ook als mogelijkheid wordt meegegeven: http://www.bivakzone.be/vragen.html
Of hier: http://www.sawadeereizen.be/rondreizen/ ... nformatie/
waar lucifers of aanstekers voor het verbranden van toiletpapier in het lijstje staat van mee te nemen spullen.

Natuurlijk is het dom om iets te verbranden in een droge omgeving met brandbaar materiaal. Maar suggereren dat het verbranden nooit een acceptabele manier is om om te gaan met gebruikt toiletpapier lijkt me niet terecht.

Renaat
Een grapje van mij in komkommertijd wordt een serieus onderwerp. Nog meer meningen en adviezen :?:
Uit het handboek van de woudloper
Hoofdstuk de grote boodschap in het wild:punt 8b
"even de plas ophouden voor het eventuele nablussen"
Revanho schreef:
Clank schreef:Neem daarom je rommel gewoon mee in een afvalzakje dat je dichtknoopt. Begraaf het besnoods, maar iets verbranden in een droge omgeving vraag je om problemen.
Maar suggereren dat het verbranden nooit een acceptabele manier is om om te gaan met gebruikt toiletpapier lijkt me niet terecht.
Ik heb niks tegen het verbranden, maar ook bij de bivakzone's in belgie is gedurende bepaalde tijden ook een kampvuur in de vuurkorf verboden. Met een reden. Dat bedoelde ik.
Clank schreef: Ik heb niks tegen het verbranden, maar ook bij de bivakzone's in belgie is gedurende bepaalde tijden ook een kampvuur in de vuurkorf verboden. Met een reden. Dat bedoelde ik.
Dan zijn we het helemaal eens.

Renaat
bert sitters schreef:Een grapje van mij in komkommertijd wordt een serieus onderwerp. Nog meer meningen en adviezen :?:
Natte doekjes gebruiken, die branden niet :!:
bert sitters schreef:Een grapje van mij in komkommertijd wordt een serieus onderwerp. Nog meer meningen en adviezen :?:
Geen advies, maar ik was wel ernstig teleurgesteld toen ik het artikel las. Ik hoopte over een verhaal over explosieve flatuletie, veroorzaakt doordat de man een streekgerecht had gegeten dat niet zo goed viel, die ongelukkigerwijs net optrad toen de man net een keteltje water op de brander zette, waardoor steekvlammen ontstonden die het natuurgebied helemaal in as legde.
Of zoiets :D