Additionally, paste this code immediately after the opening tag: per fiets naar Seeland, Denemarken - Forum Wereldfietser

per fiets naar Seeland, Denemarken

Wij gaan binnenkort fietsen naar Kopenhagen, nu begrijp ik dat fietsen niet mag op de Grote Beltbrug. Het kan per trein, maar weet iemand of er ook nog een veerboot gaat vanaf Nyborg naar Seeland?
Bvd!
Volgens Google niet, ik denk dat je beter de EV10 kan volgen via Svendborg en dus iets zuidelijker het pontje nemen. Of toch maar een stukje trein.
Nee, geen pont. Trein is goed te doen hoor. Alternatief is inderdaad via Langeland de veerboot naar Lolland. Best een stukje om.
Ok, bedankt voor jullie reacties. Dan wordt het wrs toch de trein...
Weten jullie of je die trein van te voren moet reserveren ivm fietsplekken, of is dat niet nodig en lukt het altijd?
Aantal plekken is beperkt, dus beter een dag van tevoren reserveren. Wij zijn met 3 kinderen, een bepakte tandem, kinderkar, bagagekar en 3 bepakte fietsen gegaan. Dat was even stressen :shock: en het in- en uitstappen duurde veel te lang van de conducteur, maar het is ons gelukt :D
Dat klinkt idd een beetje stressvol! :)
Weet je ook of je dat ergens online kunt reserveren of moeten we daarvoor naar een station ofzo?
Van ons is weer wat jaartjes terug, maar wij hadden niet gereserveerd. Wel mazzel :)

Waar je kunt reserveren zou ik niet weten.
Ik denk dat het even contact opnemen word met de dsb (Deense spoorwegen) Er gaat ieder uur een trein uit Nyborg die er 13 minuten over doet naar Korsor. Of en hoeveel fietsen er meegenomen kunnen worden wordt niet vermeld.
Voor bereiken van het perron hebben wij een lift moeten gebruiken! Er is een trap, maar of er een rijgoot naast zit...geen idee.
De trein had een erg hoge instap en smalle deur....lijkt mij niet mogelijk met een velomobiel..... :cry:
Het was inderdaad een behoorlijk gesjouw :roll: