Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twinny Load - Forum Wereldfietser

Twinny Load

Hoi,

Heeft iemand ervaring met de Twinny Load Ergo FK?

Zie deze link

Kun je hier makkelijk 2 Santos TravelMasters 2.6 Alu mee vervoeren, zonder dat de fietsen beschadigen?

Wij zijn een beetje uitgekeken op omgeving Ridderkerk... :roll:
Dus om wat meer van Nederland te zien in de weekenden, leek dit ons wel een goede oplossing. Of hebben jullie andere gedachten daarover?
Of ervaring met andere types?

Alvast bedankt voor de adviezen!
El & El

Prima fietsdrager, maar wielgoten zijn aan de krappe kant voor brede banden. Er zijn wel speciale ATB-wielgoten verkrijgbaar, tegen een bijbetaling natuurlijk... :cry:

Hoi hoi ... :D

Ik ben ook op zoek naar een fietsdrager waarop ik 2 trek-fietsen kan vervoeren. Met mijn huidige drager (Twinyy Load) is dat wat lastig :x omdat 2 fietsen met lowriders en flindersturen te krap bij elkaar komen te staan. Het telkens afnemen van zadel en/of verdraaien van het stuur is ook geen (goede) oplossing :? .
Ik zat te denken ook aan een drager voor drie fietsen maar dat is weer wat zwaarder en een beetje "over-done :wink: ".

Groetjes, :D

Mladen

Mijn ouders gebruiken de Ergo, met veel plezier. Zelf gebruik ik een Spinder Falcon. Wijzelf hebben allebei vlindersturen en hebben geen problemen met plaatsgebrek. De Ergo is wel wat sneller op de trekhaak te bevestigen, maar is ook duurder. Wij hebben een afneembare trekhaak en gebruiken deze alleen voor de fietsdrager dus koppelen we de Falcon gewoon inclusief trekhaak af.

Hoi Elmar of Ellen?

Twinny loads hebben inderdaad vaak een plaatsgebrek voor fietsen met een voor- en achterdrager. Zeker wanneer je van tubus de swing gebruikt (die drager hebben jullie toch, of niet?) is het een probleem. De drager is vrij breed zodat de voordrager in de weg zit van de achterdrager, of omgekeerd (het is maar hoe je het bekijkt).
Daarnaast heb je een probleem wanneer je over je autorit meer dan een dag doet (bijvoorbeeld: vrijdagmiddag na het werk vertrekken, om 22:00 stoppen bij een formule 1 hotel (kost weinig en is ook weinig)) en dan zaterdag doorrijden naar de Jura....of iets anders. De auto mét de fietsen staan dan buiten. Durf wel een flesje wijn op de weddenschap te zetten dat je mooie Santosjes die nacht van eigenaar veranderen :(
Daarom zetten we de fietsen altijd in de auto. In een gewone personenauto kunnen over het algemeen makkelijk 2 fietsen liggen met bagage. Of je kkopt een Fiat Scudo :D Errruuuggg makkelijk!

Succes,
Marco

Marco Meijerink schreef:Hoi Elmar of Ellen?

bijvoorbeeld: vrijdagmiddag na het werk vertrekken, om 22:00 stoppen bij een formule 1 hotel (kost weinig en is ook weinig)) en dan zaterdag doorrijden naar de Jura....of iets anders. De auto mét de fietsen staan dan buiten
Zet je de fietsen toch gewoon op de kamer!
/Marten

Marco Meijerink schreef:Hoi Elmar of Ellen?

Twinny loads hebben inderdaad vaak een plaatsgebrek voor fietsen met een voor- en achterdrager. Zeker wanneer je van tubus de swing gebruikt (die drager hebben jullie toch, of niet?) is het een probleem. De drager is vrij breed zodat de voordrager in de weg zit van de achterdrager, of omgekeerd (het is maar hoe je het bekijkt).
Daarnaast heb je een probleem wanneer je over je autorit meer dan een dag doet (bijvoorbeeld: vrijdagmiddag na het werk vertrekken, om 22:00 stoppen bij een formule 1 hotel (kost weinig en is ook weinig)) en dan zaterdag doorrijden naar de Jura....of iets anders. De auto mét de fietsen staan dan buiten. Durf wel een flesje wijn op de weddenschap te zetten dat je mooie Santosjes die nacht van eigenaar veranderen :(
Daarom zetten we de fietsen altijd in de auto. In een gewone personenauto kunnen over het algemeen makkelijk 2 fietsen liggen met bagage. Of je kkopt een Fiat Scudo :D Errruuuggg makkelijk!

Succes,
Marco
Hoi Marco,

Bedankt! Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, dus misschien een 3-fiets-drager... want onze auto is een mini-personenauto... zeg maar... een twingo'tje... :) daar passen de fietsen echt niet in helaas.

En we zouden de fietsen voor een hotelletje nooit op de drager laten zitten, maar ze gaan dan gewoon mee naar binnen.

Helaas hebben we de centen niet voor een grotere auto :(

In ieder geval bedankt!
Ellen en Elmar

fietsjunks schreef:Helaas hebben we de centen niet voor een grotere auto :(
Dan verkoop je toch gewoon je fiets?! 8)

hahaha!! :lol:

NOT!!!

Ben in het bezit van de Twinny Load Swing FK, die heeft alleen een andere koppeling op de kogel.
Tot nu toe nooit nooit 2 fietsen met dragers erop gezet, maar dat kan ik morgen wel eens uitproberen. Dat wordt dan een mountainbike met Tubus Swing en een Giant Expedition met de originele voor en achterdragers.
Tja......volgens mijn naspeuringen zal het niet meevallen een geschikte fietsdrager drager te vinden indien je hier fietsen met lowriders op wilt zetten.
Probleem is dat de meeste dragers een gootafstand van krap 20 cm hebben en das niet veel zo blijkt praktijk ondervinderlijk.
Ook heb ik zitten stoeien met een drager geschikt voor 3 fietsen (thule euroway). Probleem hierbij is dat de stabiliteit van de frame bevestiging zienderogen afneemt naarmate je fiets verder wegkomt te staan en het ook nog eens erg slecht voor je rug is om fiets met in achtnemening van de frameklem op de fietsdrager te plaatsen.
Dus....voorlopig nog geen fietsendrager al heeft de spinder eagle wél mijn interesse; deze heeft een gootafstand van ruim 30 cm (!) is eenvoudig op maat te maken (mocht je willen wisselen van fiets met 26inch naar 28 inch velgen etc.) Verder is de trekhaak bevestiging eenvoudig en zonder hulpstukken.
De frame bevestiging (blijft toch het zwakke punt met de meeste kans op speling) maakt een redelijke indruk met goede klemmen en ruime verstel mogelijkheden van de hoogte.
Maar goed; de beste ervaring heb je in de praktijk en die heb ik vooralsnog niet.

@ El & El:
Ik heb sinds een jaar een Multa drager waar ik erg tevreden over ben. Niet de goedkoopste en ook niet de lichtste, maar wel stabiel en erg makkelijk in gebruik. Wij hebben voor deze gekozen omdat deze als een van de meest stabiele dragers uit een test kwam, 'k ben alleen even kwijt waar deze test in stond, maar volgens mij was het deze: http://www.kampioen.nl/published/kmp/co ... rs.nl.html. Voor meer testen zie: http://www.fietsen.123.nl/test%20van%20fietsen.htm . Zit in een half minuutje zonder gereedschap op de trekhaak (nee, ik heb geen aandelen). Ik heb zelf lowriders op mijn fiets (cordo, met een rekje bovenop). Mijn vriendin heeft geen lowriders, maar volgens mij moeten twee fietsen met lowriders niet zo'n probleem zijn, ook al is de afstand tussen de goten (gemeten vanaf het midden) 20 cm.
Als jullie 'm een keer willen testen, stuur maar even een PB-tje. Ridderkerk - Rijswijk is best te doen, heb je meteen weer een leuk fietstochtje :D

groeten
Ronald