Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding 4-daagse reis (duitsland) - Forum Wereldfietser

Voorbereiding 4-daagse reis (duitsland)

Hallo allemaal,

Ik en een vriendin van mij, willen deze zomer graag richting Duitsland fietsen - net over de grens. We dachten eraan om richting Halterm am see te gaan en vanuit daar naar Duisburg en via Duisburg weer richting huis - Brabant.

We hebben ook nog een tweede optie, om de eerste dag richting Düren te gaan en vanuit daar naar Heimbach, hierna naar het drielandenpunt in Vaals. En via Vaals weer richting Brabant. We overnachten low budget, in een tent.

We zouden de reis altijd nog kunnen wijzigen, we zijn erg flexibel. Misschien hebben jullie tips, voor twee meiden , die graag low budget reizen en van de natuur houden.
Dit is ons eerste (lange weekend) reis met de fiets.

Ook hebben we nog een aantal vragen:

Hoe je het beste je spullen kan vervoeren, met de fiets en wat voor tent het handigste is. Ik had zelf al naar verschillende fietsrugzakken gekeken, zoals: Deuter en naar waterdichte fietstassen.
Is het handig om kookspullen mee te nemen? Of kan je onderweg goedkoop in Duitsland eten? En hebben jullie zelf ervaring, richting deze kant van Duitsland? En weten jullie goedkope campings voor ons?

Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben.

Alvast bedankt,

Groetjes!
Helaas is de Wereldfietser wiki verdwenen. Daar stond een uitgebreid document van mij met tips voor een eerste fietsvakantie. Als je me een pb stuurt met je email adres dan stuur ik je dat document wel op.
Je schrijft niet wat voor fietsen jullie hebben. Met een fiets met derailleurs zou ik zeker wat zuidelijker gaan richting de Eifel, dat is echt mooier maar dan moet er wel geklommen worden. Een fiets met een 7 speed naafversnelling is daar niet genoeg, net zomin als rollerbrakes.
Ik zou je bagage nooit in een rugzak vervoeren. Tenzij je vrijwel niets bij hebt is dat echt een lijdensweg. Laat de fiets het werk doen. Probeer zo weinig mee te nemen dat een stel achtertassen van totaal 40 liter genoeg is (dat moet kunnen). Ortlieb city line is dan de goedkoopste oplossing voor goede kwaliteit, en waterdichte fietstasssen komen altijd van pas.
Er zijn in Duitsland niet echt veel campings, dus Archie's site met alle campings van Europa is wel handig. Zelf koken is goedkoper dan uit eten, maar gelukkig is Duitsland goedkoop.
Mijn stuk staat dus nu tijdelijk hier: http://wiki.vakantiefietser.be/images/c ... kantie.pdf
Nog bedankt Wim!
Mijn fiets is van sparta, met drie versnellingen. De banden zijn ook niet super breed.
En achterop mag maximaal maar 25 kg.
Ik wilde het graag met deze fiets proberen, want ik zie het niet zitten de eerste keer meteen een nieuwe fiets te kopen.

Als het me goed bevalt en ik wil vaker en langer weg met de fiets, dan overweeg ik het om een andere fiets te kopen. Waar ik me dan eerst goed in ga verdiepen, voordat ik een verkeerde aankoop doe.
Prima. Dat is een heel verstandige strategie. Maar dan blijft de Eifel deze keer nog verboden terrein.
Hoi Lynn,

Gezien je fiets zou ik het tweede plan - Düren/Heimbach - inderdaad maar laten zitten.

De route naar Haltern lijkt me voor een eerste fietsvakantie geschikter. In de Niederrhein - ongeveer de driehoek tussen Nijmegen, Wesel en Geldern - is het erg leuk fietsen: rustig, vrij vlak en makkelijk om de grote wegen te vermijden. Leuke plaatsjes om langs te rijden en even te stoppen zijn Kevelaer, Xanten en Kalkar. Duisburg zou ik zelf eerder proberen te vermijden.

Groet, Marc