Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietslamp uit china - Forum Wereldfietser

Fietslamp uit china

Geekbuying heeft nu voor 40 dollar (en gratis verzenden) een lamp in de aanbieding met code APNJJINT

http://www.geekbuying.com/item/KX-377-C ... 28333.html

ikzelf heb de lamp nu een weekje in gebruik en uitvoerig getest en ik ben zelf erg onder de indruk, je hebt ongeveer 40m bruikbaar ver zicht en ongeveer 4m breed zicht.

De lamp is volledig van alluminium met 5 uitstekende Cree leds. Een leuk detail vind ikzelf de kleine groene rand achter het glas, welke oplicht in het donker.

de accu gaat hier ongeveer 3 uur mee op volledige sterkte (lamp kent 3 standen, vol, laag en knipperend) en bevalt uitstekend. De lamp word behoorlijk heet, maar dit lijkt geen probleem te zijn, en tijdens het fietsen koelt de lamp ook wat af. De hoofdband heb ik niet getest, maar dit is dezelfde bevestiging als op de fiets, met een elastiek. ikzelf ben over deze bevestiging nog niet helemaal tevreden maar de lamp blijft aardig op zijn plek.

De accu is denk ik niet waterdicht, het is gewoon de accu zelf in een hoesje. De aan/uit knop verlicht groen bij een volle accu en rood bij een lege, de knop blijft altijd verlicht zolang de accu aangesloten is, dus ook als de lamp uitstaat.

ik heb helaas geen foto's ivm een storing in onedrive.
Ziet er leuk uit, maar 4x 18650's is wel erg veel in mijn mening. Ik ken veel lampen die beter geschikt zijn voor op de fiets met maar 2x 18650, weliswaar niet voor dezelfde prijs en dus ook niet dezelfde hoeveelheid zee-van-licht.

Stoort het groene lampje niet in het donker? Ik wil eigenlijk nooit zelf de voorlamp zien, alleen daar waar hij schijnt. Ook lijken me de twee standen wat summier, knipperend is niet nuttig tenzij je of strafbaar bezig wilt zijn (sommige landen) of jezelf tegen een boom in het donker wilt laten aanrijden ;)
Hou je over vol 3800Lm (wat niveau groot licht auto is) dat lijkt me niet fijn fietsen, maar met deze budget lampen zal die waarde wel niet helemaal gehaald worden en laag ????Lm
Ik hoop overigens dat ik je niet tegenkom in het donker met de 3800Lm want dat is echt niet fijn om tegenin te fietsen.

Ik ben benieuwd naar foto's van de straal van de lamp, liefst natuurlijk gemonteerd op de fiets. Gelukkig duurt het nog een paar maandjes voordat de fietslampen weer hard nodig zijn.
rockhopper schreef:Ziet er leuk uit, maar 4x 18650's is wel erg veel in mijn mening. Ik ken veel lampen die beter geschikt zijn voor op de fiets met maar 2x 18650, weliswaar niet voor dezelfde prijs en dus ook niet dezelfde hoeveelheid zee-van-licht.

Stoort het groene lampje niet in het donker? Ik wil eigenlijk nooit zelf de voorlamp zien, alleen daar waar hij schijnt. Ook lijken me de twee standen wat summier, knipperend is niet nuttig tenzij je of strafbaar bezig wilt zijn (sommige landen) of jezelf tegen een boom in het donker wilt laten aanrijden ;)
Hou je over vol 3800Lm (wat niveau groot licht auto is) dat lijkt me niet fijn fietsen, maar met deze budget lampen zal die waarde wel niet helemaal gehaald worden en laag ????Lm
Ik hoop overigens dat ik je niet tegenkom in het donker met de 3800Lm want dat is echt niet fijn om tegenin te fietsen.

Ik ben benieuwd naar foto's van de straal van de lamp, liefst natuurlijk gemonteerd op de fiets. Gelukkig duurt het nog een paar maandjes voordat de fietslampen weer hard nodig zijn.
niet 4 maar 5 zelfs :) mij stoort het zacht groen allerminst, maar ik denk dat dit ook wel wat op persoonlijke voorkeur aankomt. of de 3800 gehaald word durf ik geen uitspraak van te doen, ik heb geen meet apparatuur.

de enorme sterkte is soms inderdaad lastig, verkeersborden zijn behoorlijk fel, maar de low stand is prima te doen. In het donker hoor je verkeer ook wel aankomen of je zit tegemoet komend licht dan zet ik hem of even uit, of houd mijn hand ervoor.

laag is net zoveel licht maar minder fel.

ik heb foto's alleen die vind ikzelf matig gelukt, daar mijn telefoon erg slecht presteert in het donker, ikzelf kan veel meer zien dan mijn foto laat zien, maar de foto's regel ik vanavond. ik heb helaas geen camera maar iemand met camera is altijd welkom voor n nachtritje :)
Het probleem met foto's op de automatische stand (lees: alle telefoons zo'n beetje) is dat de belichting juist wordt aangepast, iets wat je eigenlijk niet wilt als je een zaklamp wilt vergelijken.
Pfff 5 stuks dan ben je meer geld kwijt aan de accu's dan aan de lamp zelf. Ik gebruik zelf een Fenix BT20 met de accu-"houder" van een hoofdlamp zodat de accu's ook andere dingen (lees: telefoon) via een usb-laadpoort kunnen opladen. Voor vakantie zou een 5 accu lamp afvallen helemaal als er geen dubbel/triple functie voor is.

Ik vind mijn 900Lm al veel, eigenlijk alleen geschikt voor in het bos. Op de openbare weg schaal ik naar de laagste twee standen (dus tot zo'n 200Lm).

Hoe lang duurde de zending vanuit China voor jou?
Het lijkt een krachtigere en recentere variant te zijn van de Xeccon s14, een lamp die ik al twee jaar gebruik en waar ik zeer tevreden over ben. Destijds online gekocht bij MTBLED voor een kleine 60 euro.
rockhopper schreef:Het probleem met foto's op de automatische stand (lees: alle telefoons zo'n beetje) is dat de belichting juist wordt aangepast, iets wat je eigenlijk niet wilt als je een zaklamp wilt vergelijken.
Pfff 5 stuks dan ben je meer geld kwijt aan de accu's dan aan de lamp zelf. Ik gebruik zelf een Fenix BT20 met de accu-"houder" van een hoofdlamp zodat de accu's ook andere dingen (lees: telefoon) via een usb-laadpoort kunnen opladen. Voor vakantie zou een 5 accu lamp afvallen helemaal als er geen dubbel/triple functie voor is.

Ik vind mijn 900Lm al veel, eigenlijk alleen geschikt voor in het bos. Op de openbare weg schaal ik naar de laagste twee standen (dus tot zo'n 200Lm).

Hoe lang duurde de zending vanuit China voor jou?
niet 5 accu's maar 5 ledjes in de lamp, welke 3 uur mee gaan op volledige sterkte, ik heb de laag stand nog niet getest maar ik vind het verbruik dus wel mee vallen.

voor mij duurde de zending 9 dagen maar ik heb voorang bij wat chineze bedrijven dus ik denk dat het normaal 2 a 3 weken zal zijn.

ik heb nog niet kunnen vinden wat de sterkte is van de accu maar volgensmij is die eventueel los wel te krijgen.
R a f schreef:Het lijkt een krachtigere en recentere variant te zijn van de Xeccon s14, een lamp die ik al twee jaar gebruik en waar ik zeer tevreden over ben. Destijds online gekocht bij MTBLED voor een kleine 60 euro.
dat zou best kunnen
Ik heb een tweetal jaren geleden ook een lamp in die stijl (Small Sun T013) gekocht. Gelukkig maar max. 1200 lumen. Wat mij betreft, valt er amper mee te fietsen.
Je hebt geen afgekapte lichtbundel, dus is hij eigenlijk enkel goed voor off road, anders verblind je iedereen, ook jezelf. Het lichtpatroon is dat van een zaklamp: een cirkel met het meeste licht in het centrum. Als je de lamp wat naar beneden richt, heb je fel licht vlak voor je en zie je amper wat in de verte (je ogen passen zich aan aan die felle vlek). Laat je hem recht vooruit schijnen, dat is het wel beter, maar dan kun je maar best tijdig de tegenliggers zien aankomen, want je verblind ze op een paar honderd meter afstand!
Het minste wat ik er eigenlijk bij zou willen, is dat je het licht kunt dimmen tot aan de sterkte die je zelf wil.
Bijkomend: de elektronica stoort een draadloze fietscomputer.
Voordelen: niet duur, heel veel licht en vrij makkelijk te plaatsen.
Geef me maar een BuMM, Edelux of Supernova (volgens de Duitse normen).
CapoJan schreef:Ik heb een tweetal jaren geleden ook een lamp in die stijl (Small Sun T013) gekocht. Gelukkig maar max. 1200 lumen. Wat mij betreft, valt er amper mee te fietsen.
Je hebt geen afgekapte lichtbundel, dus is hij eigenlijk enkel goed voor off road, anders verblind je iedereen, ook jezelf. Het lichtpatroon is dat van een zaklamp: een cirkel met het meeste licht in het centrum. Als je de lamp wat naar beneden richt, heb je fel licht vlak voor je en zie je amper wat in de verte (je ogen passen zich aan aan die felle vlek). Laat je hem recht vooruit schijnen, dat is het wel beter, maar dan kun je maar best tijdig de tegenliggers zien aankomen, want je verblind ze op een paar honderd meter afstand!
Het minste wat ik er eigenlijk bij zou willen, is dat je het licht kunt dimmen tot aan de sterkte die je zelf wil.
Bijkomend: de elektronica stoort een draadloze fietscomputer.
Voordelen: niet duur, heel veel licht en vrij makkelijk te plaatsen.
Geef me maar een BuMM, Edelux of Supernova (volgens de Duitse normen).
ik ben volledig met je eens dat de lamp inderdaad iets te fel is en echt in de verte moet schijnen, wat een probleem is met tegenliggers.

maar meestal zie je je tegenliggers wel optijd om de lamp even te dimmen.
na wat zoeken en herrangeren in mijn back up hier de foto's:

Afbeelding

(geeft meer licht dan deze foto laat lijken)

Afbeelding

(links de sigma mirage evo pro, foto op kleine 5cm afstand)

Afbeelding

(zelfde verhaal, gaf meer zicht dan foto laat zien, desalnietemin vind ik het n gave foto)


ik laat de lichtbundel van de mirage evo er even uit daar de mijne op sterven na dood is en zon vaag geel vlekje op de weg gaf dat ik het geen eerlijke vergelijking vind.

foto's aanklikken draaid ze goed
Nadat ik afgelopen winter op een polderweggetje in het donker 2 keer de berm in moest omdat een auto me niet zag terwijl ik "normale" verlichting voerde heb ik deze bij Aliexpress gekocht.
http://www.aliexpress.com/item/New-Desi ... 04756.html
Ik kan je zeggen dat het echt schrikken is als een auto de binnenbocht neemt waar jij net fietst. Om je leven te redden de berm in fietsen en hopen dat er niet net een paaltje staat...
Deze lamp is de sterkste die ik kon vinden en ik ben sindsdien niet meer van de weg gedrukt. Hij staat normaal altijd in de laagste stand en dat is ruim voldoende. Maar hem even op vol zetten als er weer eens een auto nadert met groot licht werkt super! In de laagste stand gaat de batterij in de winter voor mij 2 dagen mee. Dat komt overeen met ongeveer 6 uur. Mijn woon werkrit is dagelijks 60 km.
headlight schreef:
CapoJan schreef: Je hebt geen afgekapte lichtbundel, dus is hij eigenlijk enkel goed voor off road, anders verblind je iedereen, ook jezelf. Het lichtpatroon is dat van een zaklamp: een cirkel met het meeste licht in het centrum. Als je de lamp wat naar beneden richt, heb je fel licht vlak voor je en zie je amper wat in de verte (je ogen passen zich aan aan die felle vlek). Laat je hem recht vooruit schijnen, dat is het wel beter, maar dan kun je maar best tijdig de tegenliggers zien aankomen, want je verblind ze op een paar honderd meter afstand!
ik ben volledig met je eens dat de lamp inderdaad iets te fel is en echt in de verte moet schijnen, wat een probleem is met tegenliggers.

maar meestal zie je je tegenliggers wel optijd om de lamp even te dimmen.
Dat hangt er maar af van waar je rijdt. In een stedelijke omgeving is dat sowieso onmogelijk. Ik stoor me meer en meer aan slecht afgestelde of felle rotatiesymmetrische fietsverlichting. Die zijn enkel geschikt voor offroad of in wel erg verlaten omgeving. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als deze verboden werden als normaal fietslicht.

Renaat
heb ook diverse van deze lampen..de dubbele naast elkaar en ook de grote ronde met 5/7 lampen. de opbrengst d an de grote 5/7 zijn niet nemenswaardig veel meer dan van de dubbele lampjes...beteknet niet dat er weinig licht uitkomt...ze geven allemaal een berg licht. voor in de stad en dorp is het totaal overbodig..is gewoon overkill. in het buitengebied is het ideaal. ik fiets veel in de polder en daar is de straatverlichting niet altijd overweldigend en dan is vette verlichting echt welkom.
met name om savonds hier de muskusratten, rivierkreeften en ringslangen te kunnen ontwijken die dan graag over het afsvalt flaneren..de bij geleverde accupacks zijn redelijk maar totaal niet waterproof....daar heb ik het volgende voor gevonden..

http://www.everbuying.net/product706605.html

voordeel: waterdicht, je kunt eenvoudig de batterijen vervangen door andere/betere, en je hebt de bschikking over een usb aansluiting....ook wel thandig heden ten dage.
Revanho schreef:
Dat hangt er maar af van waar je rijdt. In een stedelijke omgeving is dat sowieso onmogelijk. Ik stoor me meer en meer aan slecht afgestelde of felle rotatiesymmetrische fietsverlichting. Die zijn enkel geschikt voor offroad of in wel erg verlaten omgeving. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als deze verboden werden als normaal fietslicht.

Renaat
je moet ze natuurlijk ook niet in een stad gebruiken, daar is het ook niet voor bedoeld.

en als ik ergens midden in het bos of op een heel donkere vlakte fiets dan ben ik toch wel erg blij hiermee.
nobbiomatic schreef:heb ook diverse van deze lampen..de dubbele naast elkaar en ook de grote ronde met 5/7 lampen. de opbrengst d an de grote 5/7 zijn niet nemenswaardig veel meer dan van de dubbele lampjes...beteknet niet dat er weinig licht uitkomt...ze geven allemaal een berg licht. voor in de stad en dorp is het totaal overbodig..is gewoon overkill. in het buitengebied is het ideaal. ik fiets veel in de polder en daar is de straatverlichting niet altijd overweldigend en dan is vette verlichting echt welkom.
met name om savonds hier de muskusratten, rivierkreeften en ringslangen te kunnen ontwijken die dan graag over het afsvalt flaneren..de bij geleverde accupacks zijn redelijk maar totaal niet waterproof....daar heb ik het volgende voor gevonden..

http://www.everbuying.net/product706605.html

voordeel: waterdicht, je kunt eenvoudig de batterijen vervangen door andere/betere, en je hebt de bschikking over een usb aansluiting....ook wel thandig heden ten dage.
dat is inderdaad wel handig, ik ben er alleen nog niet achter hoeveel stroom deze lamp trekt.
MIjne ervaring komt overheen met andere. Ze zijn ideal polder/all wether wietsers lampen.
I was positieve verbaasd dt lamp is duurzaam. Tot nu toe dacht ik dat chinees is gelijk op romel die breek naar een seizoen.
Met mijne lamp heb ik de winterseizoen doorgefietst met pekel regen en zoon. De lamp van buiten en functioneel is even goed als nieuw.
mee info here
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=23416
miro schreef:MIjne ervaring komt overheen met andere. Ze zijn ideal polder/all wether wietsers lampen.
I was positieve verbaasd dt lamp is duurzaam. Tot nu toe dacht ik dat chinees is gelijk op romel die breek naar een seizoen.
Met mijne lamp heb ik de winterseizoen doorgefietst met pekel regen en zoon. De lamp van buiten en functioneel is even goed als nieuw.
mee info here
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=23416
haha china levert al een paar jaar steeds minder troep, en ik test maandelijks wel iets :)

deze de lamp voelt inderdaad erg duurzaam, ik was zelf vooral verrast over de kwaliteit van de oplader, de chineze laders zijn sterk verbetert de laatste tijd.

(heb zelf al 3 stoppen betaald op school dankzij wat ontploffende laders, niet tegen mijn ouders zeggen :lol: )
chinees spul is zeer zeker niet slecht, maar je moet wel oplestten dat je geen kloon van een kloon koopt.
nobbiomatic schreef:chinees spul is zeer zeker niet slecht, maar je moet wel oplestten dat je geen kloon van een kloon koopt.
zo lang de kwaliteit er niet onder te leiden heeft geeft dit lijkt me dat ook geen ramp