Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Chiang Mai naar Bangkok - Forum Wereldfietser

Van Chiang Mai naar Bangkok

Hallo,

Wij zijn een gezien met twee kinderen van 7 en 10 jaar, die allebei op een aanhangfiets meegaan. Twee jaar geleden hebben wij vanaf half oktober in 3 weken de AWOL fietsroute Bangkok Phuket gedaan. Dat ging heel goed, de zwaarste etappes hebben we met pick-ups overbrugd. Nu willen we weer half oktober gaan maar we hebben maar 2,5 weken deze keer. Wij dachten dus aan Chiang Mai Bangkok, maar bij AWOL zeiden ze dat dit meer een verbindingsroute is en zo niet interessant is en over drukke wegen gaat. Kan iemand ons er meer over vertellen, of heeft iemand misschien een route die we kunnen doen? Zijn er veel hellingen? Hoe zijn de hotels en guest houses, wij willen graag iedere dag zwemgelegenheid voor de kinderen. Misschien heeft iemand een heel ander idee?
Met kinderen, 2 1/2 week, niet te zwaar en veel zwemmogelijkheden?
Dan zou ik uit het AWOL-programma kiezen voor de Smaragden Driehoek naar Bangkok. Je komt door een onbekend deel van Thailand. Er zijn onderweg een flink aantal accommodaties met zwembad. Helaas niet iedere dag, maar wel de meeste dagen. De route is niet zwaar. Je komt ook bij de zee en fietst een stukje in de buurt van de kust. In dit deel fiets je op fietspaden en fietsstroken.
Er zijn twee delen met wat meer verkeer, maar daar kun je de bus nemen of een pick up regelen. Levert ook tijdwinst op en toevallig mijd je dan net twee plaatsen zonder zwemgelegenheid. Dit zijn ook nog twee stukken met wat meer heuvels.
Voor tijdwinst kun je ook gemakkelijk van Ban Phe aan de kust met de bus naar Bangkok of Bangkok Airport. Niet ver van Bangkok Airport is een hotel met zwembad voor de laatste nacht.
oef, dubbel gedrukt.
Bedankt voor je reactie.
Ik had er ook al aan gedacht, maar bij AWOL vonden ze de route niet te afwisselend en te weinig zwemgelegenheid. Maar wat wij zoeken is het gewone Thailand, met een marktje, een tempel etc, geen toeristische attracties.
Maar nu heb ik er iets meer inzicht in, als we de bergen en de drukte samen kunnen overbruggen met ander vervoer.
Ik ga me hier gauw in verdiepen.

Groet, Nadine
Het gewone Thailand kom je zeker tegen tijdens de Smaragden Driehoek. Het leven is volop om je heen. De mensen zijn aan het werk in de rijstvelden. Ook tal van andere gewassen worden geteeld. In de dorpjes heb je onmiddellijk aanspraak. In oktober komt er zeker water naar beneden in de watervallen.
Tempels genoeg. Je komt zelfs langs de best gerestaureerde Khmer tempel.
Het deel van de kust is zeker niet toeristisch, maar wel leuke strandjes. Thai komen daar om uitgebreid seafood te eten. Soms komt er een bus vol schoolkindertjes, die hebben uren gereden en veel van deze kinderen zien voor het eerst de zee. Ze krijgen allemaal een autoband en gaan massaal de zee in. De zee is hier erg veilig voor kinderen.
Nogmaals bedankt. We gaan deze route zeker zeker overwegen. Bij hoeveel etappes, in het binnenland, zijn er zwemmogelijkheden? Misschien kunnen we ook zelf via internet accomodatie zoeken met zwembad, als het niet in het routeboekje staat, of is het echt helemaal niet toeristisch?
Bij 9 van de 15 etappes in het binnenland zijn zwembaden bij de accommodatie of (1 keer) zwemmen onder de waterval. Ze staan allemaal keurig vermeld in het routeboekje.
Bedankt voor alle informatie!