Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar wielrenvrouw voor zwerftochten door Frankrijk - Forum Wereldfietser

Op zoek naar wielrenvrouw voor zwerftochten door Frankrijk

Hoi,

al vele zomers trek ik in mijn eentje op mijn racefiets door Frankrijk. Met rekjes erop en lichtgewicht kampeerspulletjes fiets ik van camping naar camping. Ik peddel over prachtige heuvels begroeid met zonnebloemen of lavendel, ik klim in de Alpen of volg een mooie rivier. De stille D weggetjes, de prachtige vergezichten, ik ben er verzot op, net als het lekkere verse stokbrood tussen de middag, belegd met typische Franse lekkernijen.

Nu lijkt het mij leuk om een gelijkgestemde vrouw te ontmoeten om samen deze tochten mee te maken en al die ervaringen mee te delen. Eerst maar eens een beetje heen en weer mailen en misschien daarna wat rondjes in NL rijden om elkaar beter te leren kennen.
Op zo'n reis probeer ik altijd 4 blokjes van 2 uur te fietsen, met eet en koffiepauzes tussendoor. Als ik rond 7.30 uur op weg ga loopt dat mooi synchroon met de Franse sluitingstijden van de winkels. Op een dag leg ik zo'n 100 km af, soms meer of soms maar 50 omdat er dingen tegenzitten. En dat vind ik juist zo leuk van het reizen op de fiets, je weet van tevoren nooit wat de dag brengt.

Wie ik ben? Een optimistische, van het leven genietende man van 57 jaar met een schat aan mooie, en soms pijnlijke ervaringen achter mij, avontuurlijk ingesteld en zonder angst voor het onbekende. Ik kan improviseren, pas me makkelijk aan en ben nu eenmaal gek op fietsvakanties. Ik woon in midden-NL, heb 4 volwassen kinderen die ik veel zie, ik hou van lekker (onbekend) eten, van koken en drink daar graag een glas wijn bij. Ik ben een outgoing type die makkelijk contact maakt en spreek ook Frans wat op die zwerftochten wel handig is, want soms zet ik mijn tent wel eens op bij een boer.

Spreekt het kleine beetje info hierboven je aan? Ben je niet bang om een berg op te fietsen en vind je het geen probleem om 's ochtends niet te weten waar je 's avonds de nacht doorbrengt? Stuur me dan een privébericht, dan kletsen we verder.

groetjes,
Erik Jan
:roll:

Jammer dat je op zoek bent naar een vrouwelijke fietsmaat ha ha, vond het een aanstekelijke en leuke uitnodiging, welke vrouw kan dit nou weerstaan.
Als ik vrouw zou zijn zou ik het wel weten, ikzelf ben helaas een man, ga wel eind juni begin juli alleen op pad naar Frankrijk, ben van plan een week of 3/4 weg te blijven, kamperen, genieten van de omgeving met een lekker glas wijn of wat er dan ook op mijn pad komt.
Ga starten vanaf Maastricht en volg dan zo'n beetje De Groene Weg naar de MIddellandse Zee.
Ik denk ongeveer tussen de 50 en 100 km per dag te maken, ligt eraan wat op mijn pad komt.
Zijn er nog liefhebbers, gelijk reageren want de bus is bijna vol.
Groetjes
Willem Klein
Capelle aan den IJssel

-----
Bericht aangepast door moderator.
@ Willem, het is niet nodig om een heel bericht te quoten als het hierboven staat.
Hallo Erik Jan,

Leuke oproep. Al iemand gevonden?
Mijn droom is naar Venetië te fietsen, maar vind alleen gaan best een hele stap. Heb vele fietsvakanties gemaakt en geniet enorm van regelmatig wielrennen.
Ik ben 49 jaar, woon letterlijk in het midden van NL en heb 3 kinderen (20, 18, 15).

Ik wissel graag meer uit.

Groetjes, Miriam
Dag Erik Jan,

Wat een heerlijke beschrijving!
Staat je oproep nog open?
Ik ben een vrouw van 47 en woon in Utrecht.

ik hoor het graag van je!
groet, Amira (PS: ik weet niet hoe je een privé bericht stuurt. Zit net op dit forum en ga het uitzoeken)
Door te klikken op het icoon onder aan de pagina PB=prive bericht

Mario
Hoi Miriam,

Heb je geen zin om (een stuk) mee naar Barcelona te fietsen?, ik vertrek 24 augustus, lekker rustig aan. Wat mij betreft kunnen er meer mensen zich aansluiten!
Ik woon ook in het midden van het land..

Groet Annet
UPDATE
Na mijn fietsreis van 5 weken door Frankrijk, in mijn eentje, haha!

Op mijn oproep heb ik best wel wat reacties ontvangen, bij de een klikte het niet zo, bij de ander kwamen dingen weer niet uit. Dus uiteindelijk als vanouds alleen vertrokken. Nu was dat allerminst een treurige bedoening, ik heb enorm genoten van mijn reis!

Ik laat mijn oproep staan want mijn zoektocht naar die taaie fietsvrouw gaat onverdroten voort! Ik wil wel even een kanttekening plaatsen. Deze reis kwam ik er achter dat ik toch wel heel erg van klimmen houd en dat ik aardig fanatiek bezig was. Vanuit Basel, waar ik met de trein naar toe was gereisd, ben ik direct Frankrijk in gepiept en kreeg leuke heuvels voor mijn kiezen. En dat terwijl ik totaal ongetraind vertrokken was. Ik ging zuidwaarts langs de grens van Zwitserland en ben toen de Jura ingedoken. Via Saint-Claude naar Grenoble gingen de cols al snel naar 1500m en raakte ik getraind. In Les Hautes Alpes heb ik verscheidene cols boven de 2300m gefietst, enorme kick!
Wat dat betreft was mijn reis toch ietsje minder romantisch dan ik in mijn oproep beschreven heb. Ik was vooral met fietsen bezig, lekker klimmen en uitdagingen zoeken. Evengoed stond niets vast in mijn reis en ben ik lekker mijn neus achterna gegaan.

groet,
Erik Jan
Plannenmakerij is weer begonnen en nog steeds ben ik op zoek naar een wielrenvrouw die graag hoge bergen op fietst. Dit jaar ga ik maar liefst 6 weken, start rond half juli.
Weer met de trein naar Bazel maar nu eerst wat cols pakken in Zwitserland en Italië. Dan via de Franse Alpen naar de Middellandse zee en richting Pyreneeën die ik wil volgen tot aan de Atlantische oceaan. Dan weer noordwaarts en maar zien hoever ik kom en met een trein weer terug naar NL.
Lijkt het je wat? Stuur een pb en we kletsen verder.

groet van fietszwerver Erik Jan