door
leeuw » vr 14 apr, 2006 15:18
Ter afronding;
Onderstaand de mail die ik op 7 april 2006 aan de Fietsvakantiewinkel verzonden heb.
Jammer genoeg hebben ze het niet de moeite waard gevonden te antwoorden.
Ik blijf de Fietsvakantiewinkel een waardevolle aanvulling op de bezigheden van een (wereld)fietser vinden.
Met vriendelijke groeten,
Wim Leeuw
P.S. Om het niet ‘op de mens’ te spelen, heb ik de namen weggelaten.
------------------------------------------------------------------------------
Beste Fietsvakantiewinkel,
Ik ben weer terug uit Vietnam, zoals u wel merkt.
Onderstaand twee delen uit de communicatie van uw zijde.
Op het forum zegt u dat het opstappertje 77 Euro kost.
In de mail is het opstappertje 197 Euro.
Waarom bent u in uw communicatie niet gewoon eerlijk en zegt waarop het staat. Als u direct had verteld, dat het opstappertje 77 Euro was, hadden het gehele heen en weer gemail en forum discussie niet gehad.
Ik denk te begrijpen, waar de oorzaak licht. Mijn bevestigingsmail is bij u niet aangekomen, of niet verwerkt. Na telefonisch contact, waarom ik geen bevestiging kreeg, werd mij dit meegedeeld. En inderdaad OOK dat de vlucht inmiddels duurder was geworden. Ik mail terug, dat het toch wel 'zuur' is dat door het niet ontvangen/verwerken van een mail ik nu ineens meer dan 100 Euro meer moet betalen. Maar INDERDAAD ik ga nog steeds akkoord. Later mailt ……… mij dat het toch gelukt is voor de 'oude' prijs te boeken.
Rara het totaal blijft gelijk.....
De 'zure pijn' van de meerprijs van de vlucht heeft u bij het opstappertje geteld. Een zoethoudertje? Een mailtje aan uw zijde niet verwerkt?
(NB automatische bevestigingen staat bij u gedeactiveerd)
EM omdat de 197 Euro voor een opstappertje mij wel erg veel leek, heb ik de gehele communicatie opgestart.
Wachtend op uw antwoord
Vriendelijke groeten,
Wim Leeuw
-----------------------------------------
Forum WereldFietser 11 maart 2006
Een opstappertje is in de meeste gevallen een gunstige mogelijkheid voor zowel bedrijf als klant om een vlucht met hotel en transfer geregeld te krijgen. In het eerste voorstel naar mijnheer De Leeuw is een losse vlucht als voorstel gedaan voor een tarief van 953 euro incl taxen en reserveringskosten en de standaard opmerking erbij dat we ook gunstige opstappertjes kunnen bieden. Het tweede voorstel (inmiddels was de voordelige vlucht al niet meer te boeken, dit wisselt snel zoals de meesten zullen weten) was een losse vlucht voor 1073 euro (incl taxen e.d.) of een opstappertje voor 1150 euro (vlucht plus 2 nachten 1pk plus transfer). Dat maakt dus 77 euro meer kosten voor de extra nachten plus de transfer. Gunstig lijkt mij. Vervolgens blijkt uiteindelijk toch de goedkope vlucht weer boekbaar te zijn. Dit wordt duidelijk gecommuniceerd maar de keuze van mijnheer de Leeuw blijft voor het inmiddels niet meer zo gunstige opstappertje. Die keus is voor een ieder vrij maar dan moet je achteraf niet zeuren. Er is geen enkele informatie onthouden sterker nog, toen de goedkopere vlucht er wel weer bleek te zijn is dat nog apart doorgegeven! Ik vind het altijd jammer als er halve verhalen komen te staan.
Voor de goede orde, op een normale vlucht verdient een reisburo tegenwoordig 0,00 euro! Elke reisorganisatie heeft daarom reserveringskosten in het leven geroepen en wij zijn daarin zeker niet de duurste. De Fietsvakantiewinkel is inderdaad een commercieel bedrijf maar 6% marge lijkt me toch zeker niet te veel. Vraagt u maar eens naar de marge op een spijkerbroek, dan zijn we eigenlijk nog veel te goedkoop.
Einde (en ook laatste) reactie van de Fietsvakantiewinkel.
Mail 6 maart 2006
Beste heer Leeuw,
De totaalprijs van de boeking is ook gebaseerd op de goedkopere vlucht van 744 Euro + 155 Euro taxen. De transfer en hotelovernachting is voor een 1 persoonskamer naar verhouding duur. Het feit dat er een duurdere vlucht is geboekt (993,84 Euro) heeft te maken met een intern communicatiefoutje, maar de meerprijs is niet aan u doorberekend. Bij het vluchtvoorstel heeft u de keuze gehad om de 'losse vlucht' te boeken of het opstappertje. De prijsverschillen zijn op dat moment duidelijk aan u gecommuniceerd. U heeft zelf kunnen berekenen waar de prijs voor de transfer en hotelovernachtingen op uit zou komen.
Ter verduidelijking, nog even een overzicht van de gespecificeerde kosten:
Vlucht: 744,- Euro
Reserveringskosten: 50,- Euro
Taxen 155,- Euro
Transfer en hotel : 197,- Euro
Calamiteitenfonds: 2,50 Euro
Boekingskosten: 9,-
Totale kosten: 1157,50 Euro
Met vriendelijike groet,