Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brandstoffles aan frame: met of zonder pomp? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Brandstoffles aan frame: met of zonder pomp?

Je kunt hem wel wijzigen. Als je bent ingelogd en je eigen bericht bekijkt (evt verversen) is er ineens het knopje wijzigen.

Benzine is ... ik blijf ontopic :D
Het grote voordeel van de bikebuddy is dat fles en bevestiging een geheel vormen, geen gerammel dus t.o. van de fles in een bidonhouder stoppen.
Nu weet ik niet wat voor brandstoffles en pomp je gebruikt, in mijn geval wordt de pomp beschermd door de fles die er omheen zit, als je niet beter zou weten is het gewoon de dop op de fles. Door de plaats op de fiets, onder de buis, is de kans op beschadigen erg laag.
Ik laat de pomp van mijn Whisperlight ook altijd zitten. Ik gebruik een oude bidon (door midden gesneden) als extra dop/beschermkap over de pomp. Blijft perfect zitten en beschermt de pomp tegen steenslag en 't ergste stof.
@detrage heb je daar een foto van - ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Wij hebben de fles ook onder aan het frame hangen in de bidonhouder. Tegen het rammelen een elastiek aan de dop gemaakt die achter de houder langsloopt. Het pompje haal ik altijd eraf en berg deze op in het tasje van de msr brander. Deze hangt gewoon aan het bagagenet achter op de fiets.

Tot op heden nog nooit problemen ondervonden
Inge1 schreef:@detrage heb je daar een foto van - ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Momenteel op reis (zonder de fiets), wanneer ik terug thuis ben zal ik foto's maken.
Top!
detrage schreef:Ik laat de pomp van mijn Whisperlight ook altijd zitten. Ik gebruik een oude bidon (door midden gesneden) als extra dop/beschermkap over de pomp. Blijft perfect zitten en beschermt de pomp tegen steenslag en 't ergste stof.
Kijk, dít zijn de leuke tips:). Het gaat bij mij overigens om een MSR Dragonfly, u kent het wel, die afterburner van een F-18A. De pomp dit daarbij maar deels in de fles, en juist het "open" stuk (waar de slang in gaat) wil ik beschermen tegen vuil / water.

Ik zal eens kijken wat ik aan oude bidons heb liggen, en of dat een beetje klemt om de MSR-fles.
Carl had overigens gelijk, de zoekfunctie levert ook wel eea op: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... +aan+frame
Inmiddels alweer terug van m'n zakenreis (en morgenavond vertrekken we richting Zwitserland, dit keer gaan de fietsen wel mee :D ). Ik was dit topic even vergeten, maar nu ik m'n fiets aan het optuigen ben dacht ik er weer aan.

Hier een foto waarop de bevestiging aan de fiets redelijk te zien is:
https://flic.kr/p/vnJiFL
Ik bevestig mijn brandstoffles met een Bikebuddy, maar in principe moet de truc met de halve bidon i.c.m. een willekeurige bidonhouder ook werken, lijkt me. Het is dus heel simpel, de onderste helft van een oude bidon. In mijn geval was het een bidon van Tacx, maar dat zal er wel niet veel toe doen. De buitendiameter van de bidon en brandstoffles komen overeen, en het kunststof van de bidon is redelijk zacht, wat samen zorgt voor een mooie klempassing. Als extra tip: prik ergens in de bidon een gaatje. Zo ontstaat er geen overdruk wanneer je de dop over de brandstoffles schuift.
Duidelijk hoe het nu zit - ga ik ook proberen maar eerst in de vaste bidonhouder en als me dat niet bevalt in een bikebuddy
Niet te lang over nadenken... Ik duw al jaren fles met pomp in bidonhouder onde frame. No problem. Rij veel onverhard en onlangs nog hard op de klinkers gevallen waarbij voorwiel was omgeslagen en de fles opzij had geduwd... Kan mazel zijn maar niks aan de hand... Dwz met de pomp of de rest van de uitrusting dan :-)
Neem aan dat je hem dan in een gewone bidonhouder hebt zitten?

En fijn te horend at je nergens problemen mee hebt.
Zo simpel, gewoon een stukje plastic en een elastiekje. Plastic over de pomp tot in de nek van de fles, elastiekje er over en klaar. Kan je de pomp gewoon in een bidonhouder schuiven of en dat is helemaal handig, de bike buddy....
Ook weer terug. Niet moeilijk gedaan, gewoon brander en fles met pomp bij elkaar in de stuffsack in een voortas. Eigenlijk te lui geweest om wat anders te doen. Wel blij dat ik uiteindelijk een derde bidonhouder had gemonteerd, want met de temperaturen deze vakantie had ik nogal dorst. 2x 750ml bidon en 1x 2L petfles...
Travelmaster schreef:Ook weer terug. Niet moeilijk gedaan, gewoon brander en fles met pomp bij elkaar in de stuffsack in een voortas. Eigenlijk te lui geweest om wat anders te doen. Wel blij dat ik uiteindelijk een derde bidonhouder had gemonteerd, want met de temperaturen deze vakantie had ik nogal dorst. 2x 750ml bidon en 1x 2L petfles...
+1 (gewoon in tas doen; bidonhouders gebruiken voor water)