Enkele maanden geleden heb ik hier men eerste bericht geposted omtrent een nieuwe fiets die zou aanschaffen. Na lang zoeken en fora af te gaan ben ik uiteindelijk tot de beslissing gekomen met de VSF T700. Momenteel fiets ik nu een kleine maand met deze fiets en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de fiets. Een zeer degelijk en stevig gebouwde fiets met mooie specs en een zeer duurzame bouwkwaliteit. ( stevigheid werd inmiddels al getest door een niet voorziene val met de fiets over tramsporen. Gelukkig niet op de kant van de versnellingen. Toch een redelijk felle crash op de beton maar ik moet zeggen dat de schade , tot mijn verbazing, erg miniem is gebleven. Gelukkig maar want ik was even in shock
. enkel wat krassen aan mijn zadel, achter rak, en rem) Over de geometrie van deze fiets, waar vaak veel over te lezen is, kan ik me nog niet volledig uitspreken daar ik nog niet genoeg gereden heb. De houding is best sportief maar wat ik op zicht niet slecht vind. Wel moet ik zeggen dat ik in het begin wel wat last had van pijn aan mijn polsen van de ergo handgrepen. Na enkele fietstochten heb ik ze telkens wat anders gezet om te kijken wat dit gaf en ik denk dat ze nu beter zijn afgesteld op hoe ik fiets en ik bijgevolg minder of geen last meer ervaar. Ik heb er inmiddels ook een brooks zadel (champion flyer) op gemonteerd waar ik ook erg tevreden over ben. Nog nooit zo'n zacht zadel gehad en nog geen last gehad aan mijn zitvlak na een langere fietstocht. Echt een topper. (Enkel een beetje last van piepen, maar wat wel meer voorkomt bij deze zadels) Het voorlicht is zeer fel, ik denk zelfs iets te fel voor in de stad mee te fietsen maar bon, beter een degelijk licht dan een slecht licht). Ik ben over het algemeen erg tevreden over de fiets waar ik gegarandeerd nog veel plezier zal van hebben.
Groetjes,