Ben je niet bang voor schade aan de tent door de stoeltjes in de binnentent?Polling schreef:De ruimte in de tent is gigantisch. Bijna de helft over: we konden met onze lage mayfly stoeltjes lekker zitten
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Outdoorseiten had ik al gelezen inderdaad. De foto's van de tent in de sneeuw waren vooral erg leuk.De tovenaar schreef:Bob van Backpackinglight.co.uk heeft op zijn youtube kanaal een uitgebreide recensie van de 3 en 4 persoons Wickiup:
https://www.youtube.com/watch?v=AWJ4BWzgG0I
De stok in het midden zou je kunnen vervangen door twee stokken die vanaf de zijkant in de nok in het midden worden verbonden, zie foto https://www.outdoorseiten.net/fotos/dat ... AG0513.jpg op https://www.outdoorseiten.net/forum/sho ... kiup-3-SUL
Of je kan de nok aan een tak hangen, vraag me af hoe stabiel dat is.
Navraag bij Nigor leert dat de Lone Tree 3 de volgende specs heeft:jaccow schreef:Die Lone Tree ziet er ook leuk uit. Denk dat voor die prijs best wel wat mensen hem leuk vinden.
Nigor schreef:De tent is vanaf Januari in Utrecht te zien. Het volledig gewicht is: 2.8 kg en het minimum gewicht 2.65 Kg. Met name de gebruikte materialen zijn anders dan bij de Wickiup, qua maatvoering zijn de tenten identiek.
De buitentent van de Lone Tree is gemaakt van Taffeta Polyester met een 4000mm PU coating en de Vloervan Taffeta polyester met een 5000mm PU coating.
De oplossing is om iets preciezer op te zetten, afstand tussen binnen en buitentent onderaan zo groot mogelijk te houden en de binnentent niet te strak op te zetten, buitentent wel strak. Hoewel bovenin binnen en buitentent elkaar blijven raken, geeft dat geen vochtproblemen binnen. Wel als je te dicht tegen de binnentent aanligt, waardoor die de buitentent gaat raken, dan is de slaapzak meteen vochtig.Estherm schreef:Wij hebben gisteren de Nigor WickiUp4 tent gekocht en gelijk opgezet in de tuin. Het zorgpunt van Polling, namelijk dat de (naden van de) binnen en buitentent tegen elkaar aan komen is bij ons ook een zorgpunt. We krijgen het met geen mogelijkheid voor elkaar voldoende (ventilatie)ruimte tussen de binnen en buitentent te realiseren. Gevolg is dat de binnenkant van het doek van de binnentent vochtig wordt op de plekken waar deze de buitentent raken. Dit kan niet de bedoeling zijn...
Wat doen we verkeerd? Ik las hier (Polling) dat het toch mogelijk is om wel die ventilatieruimte te krijgen? De eerste 30 cm van onderaf is er wel ruimte maar vervolgens kleven de naden van de binnen en buitentent aan elkaar.
Ik hoop een/de oplossing te horen. Verder namelijk zo'n fijne tent die we helemaal niet terug willen brengen naar de winkel.
Dank alvast!
Ook een leuke tent, maar wel iets heel anders dan de eerder besproken tipi's.Koen Joosse schreef:Wij hebben dit weekend de Hellsport Fjellheimen aangeschaft.
Nog geen lange termijn ervaring maar volgens mij is het materiaal weliswaar dun maar kwalitatief hoogwaardig en sterk.DennisM schreef:Wij willen binnenkort ook de Wickiup 4 aanschaffen. De 4 ipv 3 vanwege de extra ruimte en de handigheid van een extra luifel(tje) voor natte spullen.
Wel nog wat mits en maren:
- Het materiaal is ontzettend dun. En lijkt dus niet erg duurzaam te zijn. Klopt dit?
- Het opzetten van de WU schijnt heel eenvoudig te zijn. Toch lees ik ook, onder meer in dit topic, dat het lastig is om de binnen- en buitentent van elkaar te scheiden. Is dit een kwestie van oefenen of een blijvend probleem? Bij een flinke regenbui moet dat toch haast wel voor problemen (namelijk doorlekken) zorgen.
- Hoe zit het met condensvorming in deze tent. Zul je natuurlijk altijd hebben, maar bijv. vergelijkbaar met een gemiddelde tunneltent? Meer, minder?
Alvast dank!
Hier ook nog geen langetermijnervaring, maar wel al regelmatig opgezet.DennisM schreef:Wij willen binnenkort ook de Wickiup 4 aanschaffen. De 4 ipv 3 vanwege de extra ruimte en de handigheid van een extra luifel(tje) voor natte spullen.
Wel nog wat mits en maren:
- Het materiaal is ontzettend dun. En lijkt dus niet erg duurzaam te zijn. Klopt dit?
- Het opzetten van de WU schijnt heel eenvoudig te zijn. Toch lees ik ook, onder meer in dit topic, dat het lastig is om de binnen- en buitentent van elkaar te scheiden. Is dit een kwestie van oefenen of een blijvend probleem? Bij een flinke regenbui moet dat toch haast wel voor problemen (namelijk doorlekken) zorgen.
- Hoe zit het met condensvorming in deze tent. Zul je natuurlijk altijd hebben, maar bijv. vergelijkbaar met een gemiddelde tunneltent? Meer, minder?
Alvast dank!