Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ladakh: Taxi & Hotel Leh + Restricted area Kargil? - Forum Wereldfietser

Ladakh: Taxi & Hotel Leh + Restricted area Kargil?

Hoi,

Half augustus gaan we een maand naar Ladakh (Noord-India). We vliegen op Leh.

Drie vragen:

(1) We vervoeren de fietsen in een fietsdoos (svp geen discussie over het nut van een doos vs fietshoes). We dachten dat het misschien een idee is om de fiets in de doos te vervoeren vanaf Leh Airport naar een hotel in Leh en deze daar een maand te stallen. Wie weet of dit mogelijk is? Rijden er veel taxibusjes?

(2) Wie kent uit eigen ervaring een geschikt hotel in Leh? Voldoende kwaliteit voor een schappelijke prijs uiteraard.

(3) Ik kreeg net van mijn visumaanvraag door dat Kargil (ligt tegen de grens met Pakistan) een restricted area is en dat we daar niet naar toe mogen. Is dat echt zo? Wie heeft recente ervaring of kent de meest geschikte website met recente informatie? Ik maak uit internet op dat de route via Kargil naar Leh gewoon toegankelijk is, ook zonder permit. En zelfs als je nu toch een permit zou moeten aanvragen, dan kan dat toch gewoon?
Hoi Willem,
in 2012 ben ik met mijn vriendin in Kashmir geweest. Niet in Leh omdat dat zo vroeg in de lente alleen per vliegtuig kon maar daar zou dan toch teveel sneeuw liggen en het ging net buiten ons 'Indiase' budget :roll:
We waren in Srinagar en Pahalgam. We hoorden wel overal dat de route via Kargil over een paar weken open zou gaan en hebben nergens iets over restricties gehoord. Om Kashmir binnen te komen, hadden we overigens wel een soort permit nodig, dat bestond uit het opschrijven van onze paspoortdata bij een checkpoint aan de grens Jammu-Kashmir.
Twee weken later zijn we alsnog in het droge gebied achter de bergen gekomen, dit keer in de Spiti-valley, stadje Kaza. Hier was ook een permit nodig die we aan de ingang hebben opgehaald, na het bezoeken van enkele muffe kantoortjes en waarschijnlijk een kleine som smeergeld.
Van onze reis van vijf maanden heb ik dit gedeelte - en dan vooral de Spiti-valei - als mooiste ervaren. Zulk onherbergzaam en indrukwekkend gebied, en dan de (letterlijk) warme ontvangst van de lokale bevolking (tibetaanse bhoedisten).
Kortom, ik zou gewoon aanraden om richting Kargil te gaan, dat zou een fantastische traverse naar Srinagar kunnen zijn!
Groeten Titaantje
Dank Titaantje voor je reactie.

We willen van Leh naar Kargill, en dan door Zanskar, op een gegeven moment met behulp van paarden een niet fietsbare bergpas over, en daarna via de Manali-Leh route weer terug
Geen idee of dit gaat lukken. Hoogteziekte, de staat van de weg, plots afgesloten gebieden, ziekte: het ligt allemaal op de loer. Wat dat betreft was IJsland peanuts. Spiti lijkt me erg mooi maar ligt buiten de route. Keuzes keuzes..
Willem, ken je de gids Himalaya by bike van Laura Stone? Het is misschien al 10 jaar geleden uitgegeven dus niet up to date. Als je even googelt kun je veranderingen enz. digitaal vinden. Grens bij Kargil is een gevoelig ding. Volgens mij kun je alleen kort van te voren weten of je kunt reizen. Bernice Baardman heeft ook een grote bijdrage gegeven. Crazy guy on a bike is ook een site waar je van alles kunt vinden.
Loes
Hoi Loes,

Ja HBB ken ik en met Bernice had ik al eens eerder contact. Hun info is erg uitgebreid en praktisch, maar op het punt van Kargil niet actueel. Ik zal eens een oproep op Crazy Guy doen.
Jammer dat ik je niet heb kunnen helpen. Grensperikelen blijven spannend. Kan iedere dag veranderen. Succes en ben benieuwd hoe leuk jullie reis zal zijn.
Loes