Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping de IJzerhoeve Diksmuide - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Camping de IJzerhoeve Diksmuide

Bert,

ik heb mevrouw Laridon, burgemeester van Diksmuide, zopas per mail gecontacteerd.
Bij ontvangst van een antwoord verwittig ik u.

Piet
hieronder het antwoord van mevrouw de burgemeester:

Geachte,

Deze camping is failliet. Men is momenteel blijkbaar aan het onderhandelen over een mogelijke overname.
Een overnemer zal moeten zorgen dat alles in orde gebracht wordt inzake hygiëne, drinkbaar water, brandveiligheid etc.
Ik heb er echt geen zicht op of dit nog voor dit jaar is.

Met vriendelijke groeten
Een leuk alternatief op 10 km ten zuiden van Diksmuide.

Het Fazantenhof in Houthulst. Kamperen op de boerderij.

http://www.tfazantenhof.be/index.php?id=7


MvG,

Piet
Dag beste fietsers! Ik ben verheugd jullie te vertellen dat we volop bezig zijn met de renovatie en de heropstart van de camping De IJzerhoeve in Diksmuide. Het klopt dat de vorige eigenaar het terrein redelijk verwaarloosd heeft en ik kan me inbeelden dat het er niet echt aangenaam verblijven was. Wij zijn echter drie jonge gasten die vol enthousiasme het heft in handen genomen hebben en iets moois van deze plek willen maken. Zo is er een nieuw sanitair blok in de maak, komt er een nieuwe cafetaria en een zonnig zomerterras.

Bij deze hoop ik jullie deze zomer te mogen verwelkomen op de camping! Vermeld zeker even de website wereldfietser.nl, wie weet krijgen jullie wel een gratis consumptie! :wink: Meer informatie vinden jullie weldra op onze website.

Tot gauw!

Alexander, Philippe en Sam
Het nieuwe team achter De IJzerhoeve
Dat is heel goed nieuws! Zeker voor fietsers die de frontlijnroute volgen. Van de Kompascamping in Nieuwpoort werden wij niet blij (de kampeerweide daarvan werd al eens beschreven als 'een wei waar je zelfs geen ezel laat lopen') en de camping in Ieper zit vaak helemaal vol als daar wat te herdenken valt (en dat is in Ieper geen zeldzaamheid). Is er al een openingsdatum bekend?
inderdaad. enkele weken geleden fietste ik er voorbij en ik zag dat er al veel rotzooi was verwijderd. Er roerde iets. Evenwel had ik niet de indruk dat het nog voor dit jaar zou klaar zijn.
Goed nieuws dus!
We wensen de nieuwe uitbaters veel succes.

Piet
IJzerhoeve schreef:Dag beste fietsers! Ik ben verheugd jullie te vertellen dat we volop bezig zijn met de renovatie en de heropstart van de camping De IJzerhoeve in Diksmuide. Het klopt dat de vorige eigenaar het terrein redelijk verwaarloosd heeft en ik kan me inbeelden dat het er niet echt aangenaam verblijven was. Wij zijn echter drie jonge gasten die vol enthousiasme het heft in handen genomen hebben en iets moois van deze plek willen maken. Zo is er een nieuw sanitair blok in de maak, komt er een nieuwe cafetaria en een zonnig zomerterras.

Bij deze hoop ik jullie deze zomer te mogen verwelkomen op de camping! Vermeld zeker even de website wereldfietser.nl, wie weet krijgen jullie wel een gratis consumptie! :wink: Meer informatie vinden jullie weldra op onze website.

Tot gauw!


Alexander, Philippe en Sam
Het nieuwe team achter De IJzerhoeve
Beste Alexander, Philippe en Sam,

Kunnen jullie berichten, wanneer de camping weer open gaat. Dan kan de camping weer worden opgenomen op de website www.fietscampingsbelgie.nl ,
zodat fietsers de camping kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,

Bert Sitters
keesswart schreef:Dat is heel goed nieuws! Zeker voor fietsers die de frontlijnroute volgen. Van de Kompascamping in Nieuwpoort werden wij niet blij (de kampeerweide daarvan werd al eens beschreven als 'een wei waar je zelfs geen ezel laat lopen') en de camping in Ieper zit vaak helemaal vol als daar wat te herdenken valt (en dat is in Ieper geen zeldzaamheid). Is er al een openingsdatum bekend?
Ha die Kees,

Bekijk www.fietscampingsbelgie.nl voor alternatieven voor Kompascamping in Nieuwpoort. Wij hebben dat ezelveldje niet geselecteerd.

Groetjes,

Bert
Ik weet het Bert. In de frontlijngids heb ik de campings onderverdeeld in verschillende categorieën, aangeduid met een letter. In de gids van 2015 staat als allereerste camping 'De Lombarde' vermeldt in de categorie P (camping met veldjes voor passanten). Volledigheidshalve staat camping Kompas er nog wel in, maar dan in de categorie F (Familiecamping, vaak met zwembad en animatie in hoogseizoen); mischien moeten we hier een nieuwe letter voor bedenken, iets met de E van Ezelveld of de I van Isoleerweide. En dan is er nog Pollinkhove in de categorie N (stil en mooi gelegen terrein in de natuur of bij boerderij), die helaas wel bijna 8 km buiten de route ligt, maar nu het gat van Diksmuide moet vullen. Ieper heeft weer een mooie P-camping, maar die is niet zo goed bestand tegen de tsunami van (vooral) Britse oorlogstoeristen, die de stad af en toe overspoelt.
Over Ieper trouwens...bij de dagelijkse Last Post bij de Menim Gate staan de twee 'poorten' helemaal vol tot aan de afzetting met kijkers. Dus als je laat bent zie je weinig. Maar...als je naar de zijkant van de gates gaat, de stadsmuur op zogezegd, kom je bij en trappetje naar beneden, en sta je dus midden in de poort, tussen de veteranen en de andere uitgenodigde mensen. Geen wachtpost of wat dan ook!
Ik ben uiteraard heel discreet geweest (het blijft een dodenherdenking), en heb vanaf de trap gewoon stil gekeken naar de kranslegging (had pas door waar het uitkwam toen ik al halverwege was), maar in principe, had ik zo tussen de veteranen kunnen gaan staan.
Vraag me af of dit nog steeds zo is...of dat ze daar tegenwoordig wat tegen doen.
Dag iedereen!

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Een officiële openingsdatum is voorlopig nog niet bekend, maar we werken er dag en nacht aan. Onze infrastructurele werken hebben wat vertraging opgelopen waar we helaas zelf niets aan konden doen. We hebben echter reeds een aantal kalme plekken aan onze vijvers en we hebben faciliteiten om fietsende kampeerders te ontvangen.

De cafetaria is alvast bijna gebruiksklaar!

Afbeelding

Afbeelding

En onze schaapjes voelen zich hier ondertussen ook best thuis...

Afbeelding

Cabonga, altijd welkom om eens binnen te springen en een kijkje te komen nemen!

Bert Sitters, we laten je ten gepaste tijde zeker iets weten, alvast bedankt!
Ik heb dit weekend gekampeerd op de IJzerhoeve in Diksmuide. Er wordt door de drie jongens druk gewerkt, maar er valt ontzettend veel te doen.
Fietsers kunnen er terecht op een leuk plekje in het groen.
Een sanitairblok werkt en het geheel verbouwde sanitair voor mannen is bijna klaar. De picknicktafel voor fietsers is besteld.
Prijs per tentje 5, - en per persoon 2,50.
De jongens zijn erg behulpzaam.
De taverne is trendy met sfeervol terrasje. Uit de tap vloeit Bockor. Kwam uit een Belgische consumententest uit de bus als beste pils van Belgie. Er zijn ook opmerkelijke streekbiertjes.
Op 1,5 km van het stadje met alle voorzieningen: tussen de fietsknooppunten 50 en 51. Direct aan de LF1-route naar Boulogne-sur-Mer, de Groene Valleienroute van de Europafietsers en de Frontlijnroute van Kees Swart.

Komt binnenkort op www.fietscampingsbelgie.nl
bert sitters schreef:Ik heb dit weekend gekampeerd op de IJzerhoeve in Diksmuide. Er wordt door de drie jongens druk gewerkt, maar er valt ontzettend veel te doen.
Fietsers kunnen er terecht op een leuk plekje in het groen.
Een sanitairblok werkt en het geheel verbouwde sanitair voor mannen is bijna klaar. De picknicktafel voor fietsers is besteld.
Prijs per tentje 5, - en per persoon 2,50.
De jongens zijn erg behulpzaam.
De taverne is trendy met sfeervol terrasje. Uit de tap vloeit Bockor. Kwam uit een Belgische consumententest uit de bus als beste pils van Belgie. Er zijn ook opmerkelijke streekbiertjes.
Op 1,5 km van het stadje met alle voorzieningen: tussen de fietsknooppunten 50 en 51. Direct aan de LF1-route naar Boulogne-sur-Mer, de Groene Valleienroute van de Europafietsers en de Frontlijnroute van Kees Swart.

Komt binnenkort op http://www.fietscampingsbelgie.nl
Hoi Bert,

Bedankt voor de positieve woorden! Ondanks de grote werken doen we ons best om voor alle kampeerders het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.
Hopelijk kunnen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen op een volledig functionele camping!
Ook wij verbleven hier deze zomer. Er moet nog heel veel gebeuren, maar we werden zeer gastvrij onthaald, hadden er een prima plekje en het sanitair was basaal, maar OK.
Alexander, Philippe en Sam, veel succes met de verdere opknapwerkzaamheden!
Er zijn niet veel campings in deze buurt, dus voor fietsers is jullie adres een welkome aanvulling.
Dag iedereen!

Even een kleine stand van zaken. Na het overgangsseizoen van vorig jaar hopen we er deze zomer te staan! Doorheen de winter zijn wij blijven doorwerken om de infrastructurele werken op ons domein rond te krijgen. Deze zitten nu in de laatste fase en hopen we tegen eind april af te krijgen. Dit houdt onder andere ook het nivelleren van onze tentenweide en het aanleggen van een verse grasmat in.

Ook voor kortverblijvers die met een caravan of camper wensen te overnachten zullen we meer faciliteiten hebben dan de voorbije jaren.

Tenslotte werken wij ook aan een volledig vernieuwde website, hou dus zeker www.deijzerhoeve.be in de gaten!

Een klein voorsmaakje, speciaal voor de wereldfietsers:
Afbeelding

Wij zien de zomer alvast helemaal zitten en hopen jullie allemaal te mogen verwelkomen binnen enkele maanden!
Ik bezocht deze camping in juni 2009:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Niet te geloven! Wij zijn hier echt in lachen uitgebarsten. Andere tijden, hebben dit soort verhalen vaak gehoord maar het is de eerste keer dat we er effectief beeldmateriaal van zien.
jeroen_ schreef:Ik bezocht deze camping in juni 2009

Da's ruim 6 jaar geleden, in die tussentijd zal daar dus wel veel veranderd zijn.
Ik bezocht deze camping in 1996, en ik herken de foto's...
Ik was er vlak voor de vorige eigenaar/uitbater op de fles ging/verdween, en toen lagen er nog meer vuilniszakken voor de ingang, en de eigenaar hing dronken aan eigen bar.
Ik ben blij dat er nu een nieuw team zit dat zo hard werkt om er weer wat moois van te maken, veel success!