door
Yopie » wo 10 jun, 2015 10:01
Ave Gone schreef:Arkel Dry Lites * Ze zijn 100% waterdicht gebleken
Nee dat is niet waar. Regen kunnen ze hebben maar toen ik een keer in water onderuit ging en half zwemmend de overkant bereikte zat er in beide tassen water. Nu was ik met de fatbike die met zijn dikke zwembandjes blijft drijven, een gewone fiets zou zinken/dieper liggen en hoogstwaarschijnlijk zouden de tassen dan nog meer water hebben gehapt. Niet leuk.
Ik heb 15 jaar ofzo Vaude achtertassen, weet niet welk type, ze hebben iig ook zo'n haakje zoals de Ortliebs van Peter en een pennetje waarmee je de tas aan de drager op 'slot' kan zetten. Heb er nog nooit problemen mee gehad, zitten prima aan welke drager dan ook, rammelen niet, vallen er nooit af, erg fijne tassen. Wel is het ene handvat een keertje losgegaan maar dat heb ik met naald en draad weer vastgezet en door veel gebruik laat soms de naad van de bovenklep los (een/twee cm) maar dat is een kwestie van weer een beetje lijm er tussen smeren.
Ik gebruik vaak de achterkant van de tassen als tafeltje/keukenplank en het haakje is dan heel handig want daar past het zakmes in, vooral fijn in diepe sneeuw want daar willen dingen nog weleens in verdwijnen.
De keuken en het o zo handige haakje, 't mes zit netjes klem.
De bovennaad die na intensief smijt en gooi werk wel eens loslaat, tis het enige plekje.
Geen idee welk type tas het is, het labeltje is onleesbaar geworden dus daarom maar een plaatje.