Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke framemaat Santos Travelmaster? - Forum Wereldfietser

Welke framemaat Santos Travelmaster?

Hallo Allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op een Santos Travelmaster 2.6. Nu zit ik te twijfelen welke framemaat geschikt zou zijn. Ik ben 170cm, 55kg en kruishoogte is 76cm. Zelf twijfel ik tussen een 17" en een 19" frame.

Gezien mijn budget gaat mijn voorkeur uit naar een tweedehands fiets. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op zou moeten letten bij dit model fiets?

Alvast bedankt!
Ik heb een Travelmaster 2.8 17 inch en ik ben 1.73 mtr. deze past perfect.
Je zou bij een Santosdealer een meting kunnen laten doen om te zien welke maat frame het best bij je past. Kost misschien een paar tientjes, maar dat lijkt me een verstandige investering als je twijfelt. Niet is zo vervelend als een verkeerde maat fiets...
Overigens spelen bij de keuze van de framemaat ook nog andere factoren een rol, zoals favoriete zithouding, hoogte, breedte en vorm van het stuur, positie van het zadel, lengte cranks, enz.
De cruciale maat is niet de hoogte maar de lengte van het frame. Let daarbij op: oudere Travelmasters waren langer (voor velen te lang).
Hoi,
ik ben gewoon bij de werkplaats in Sassenheim langs geweest en heb daar op twee verschillende maten fietsen gefietst. Binnen 5 minuten was ik eruit.
Groet, Petra.
Maar idd meten is weten.
Wim schreef:De cruciale maat is niet de hoogte maar de lengte van het frame. Let daarbij op: oudere Travelmasters waren langer (voor velen te lang).
Bedankt voor alle input!

Wim, voor jou een specifieke vraag. Hoe weet je of je een "langere" fiets hebt? Vanaf welk bouwjaar zijn ze korter?

Iemand toevallig enig idee waar in de buurt van Groningen ze beide maten hebben om te testen?
Cycle Trend is de Santosdealer in Groningen en Drachten. Of ze daar beide maten op voorraad hebben is natuurlijk de vraag. Ze kunnen je wel meten en advies geven.
Kijk anders eens op de website van Santos...
Musselkanaal :D
Ik was niet erg onder de indruk van de hulp van Cycle Trend toen mijn vrouw daar haar Santos kocht. Die was ook idioot lang. Voor mij was dat een reden toen ik later zelf ook een fiets nodig had voor een maatfiets te gaan. Dat is me prima bevallen, en was nauwelijks duurder.
Hallo ijssnuiver,

Ik heb twee travelmasters te koop. Misschien precies wat jij zoekt?
Zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=25404

Groet, Tim.