Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame van de Santos Travelmaster - Forum Wereldfietser

Frame van de Santos Travelmaster

Hai,

Ik wil graag weten of de Santos Travelmaster 2.8 alu ook met een mixte frame te krijgen is. Ik kan dit niet op de Santos site vinden.

Groeten,

DutchTaco

Hoi

Volgens mij is de travelmaster niet als mixte frame verkrijgbaar, wèl de STR 01. Je zou natuurlijk ook gewoon Santos kunnen bellen (tel. nummers op hun website)

Ed en Myrthe

Maar waarom zou je voor een echte fiets in hemelsnaam een mixte frame willen hebben? Het is gewoon echt een veel mindere constructie dan een 'heren' frame.
Het belangrijkste van een fiets is dat het frame goed past. Daarom is een maatframe zeker het overwegen waard. Als je zoveel geld gaat uitgeven kun je voor dat budget in plaats van confectie zeker ook een maatframe krijgen. De namen om te onthouden zijn dan in willekeurige volgorde Snel, Vittorio, Avaghon en M-gineering.
Wim

^^ mee eens!

De bovenbuis van de travelmaster is "sloping" en loopt vooral bij de 15" schuin af.

Ik, als vrouw, zou ook altijd voor een heren-frame gaan en niet voor een mixte (of begrijp ik deze vraag helemaal verkeerd? :roll: )

Mijn eerste fiets was een tweedehands dames-trekkingfiets. Dat zwabberder gewoon bij een leuke afdaling. Sinds enige tijd een herenfiets en dat voelt echt beter. Een damesfiets is handig voor in de stad ofzo, maar een herenfiets beter voor het echte werk. En een mixte? Daar snap ik echt het voordeel niet van.

Misschien ook eens tijd om de termen heren- en damesfiets een op de schop te nemen, nu steeds meer dames op herenfietsen hun fietstochten maken en steeds meer heren op damesfietsen de stad doorkruisen? Wie doet een voorstel?

Lisette