Hallo, deze zomer ga ik voor de eerste keer op fietsreis naar Rome. Aangezien het mijn eerste keer is, zit ik nog met heel wat vragen.. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze route en die mij handige tips en advies kunnen geven? Bvb omtrent (wild)kamperen of eerder gaan voor b&b, hostels,etc... Ik zou de tocht alleen maken, ik hou vooral vd natuur en de vrijheid die zo'n reis geeft.. Mvg Vincent
Ik heb geen ervaring met de rit naar Rome, maar wel met de Benjaminse route naar Barcelona. Prima route, goede beschrijvingen, maar onbegrijpelijk loodzware boekjes (zoals veel andere fietsrouteboekjes ook)
Drie van dingen wegen bijna een kilo.
Ik neem ze toch mee ivm de lijst overnachtingsmogelijkheden/kaartweergaven.
Waarom zijn fietsrouteboekjes zo zwaar, en waarom niet voor de helft van het geld van bijbelpapier? Dat is de vraag die altijd bij me opkomt. Het hoeft voor mij niet regenbestendig.
Maar goed; wat het fietsen betreft; ik wissel kamperen en vast-dak-overnachtingen af al naar gelang zin, weer etc. Neem een licht tentje mee en het kan allebei.
Zonder kampeerspul is je bagage wel veel lichter (althans dat kan), maar je portemonnee ook. En het vrije gevoel mis je dan ook wel natuurlijk.
Advies; vroeg starten, op tijd weer stoppen.