Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb sport packer als voortas? - Forum Wereldfietser

Ortlieb sport packer als voortas?

vraagje:
de Ortlieb Sport-Packer Plus (2 x 15 liter) is volgens Ortlieb bedoeld als kleine achtertas of als kindertas, maar zou je deze ook als voortas kunnen gebruiken? En wat zijn de eventuele voor of nadelen van bevestiging op een standaard Tubus lowrider?

mvgr. Mike, die altijd (te) veel spullen mee wenst te nemen.
In deze (http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21&t=24261) discussie van pasgeleden vindt je alle argumenten. Of het wat voor je is kun je dan zelf bepalen.
Ortlieb Sport-Packer Plus hebben wij altijd zonder probleem als voortas gebruikt
Op de site van Ortlieb staat de Sport-Packer tussen de voortassen vermeld. Zelf gebruik ik hem ook al jaren op die manier tijdens vakanties. Voor woon-werk verkeer gaat hij achterop, en dat werkt ook.
Dank voor de reacties.
Ik begrijp intussen dat deze tassen zowel voor als achter gebruikt kunnen worden.

Mijn vraag was mede ingegeven door de vermelding van Ortlieb op haar site, waarbij namelijk voor de Packer Plus expliciet gesproken wordt over Rear!

("SPORT-PACKER PLUS
The classical waterproof rear pannier")