Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tentstokken op maat maken - Forum Wereldfietser

Tentstokken op maat maken

Nadat de tentstokken van de Hilleberg Nallo 3 GT van mijn schoonmoeder voor de zoveelste keer waren gebroken hebben we 1 stok onderweg moeten vervangen door een fiber glas stok. Daar wil ze nu vanaf vanwege de enorme lengte van de stokdelen. Gelukkig hebben we nog een set stokken van een oude Lowlands snow runner liggen. Die stokken zijn alleen iets te lang.

Hoe krijg ik die op de juiste maat? Gewoon zagen lijkt mij niet de oplossing. Dat gaat vast niet zo mooi recht en ik ben bang voor bramen. Zijn 9 mm tentstokken gewoon te snijden met een buizensnijder die wordt gebruikt voor koperen leidingen?

Groeten,

Jurgen
Ik denk niet dat dat lukt. Tentstokaluminium is heel wat harder dan waterleidingkoper.

Gewoon netjes zagen met het ijzerzaagje in een verstekbakje. Daarna bijwerken met achtereenvolgens een vijl, een stuk schuurpapier en staalwol (Brillo) en als je het echt glimmend wil hebben nog (auto)cleaner.

Wel eerst de elastiek er uit halen natuurlijk.
Gewoon met een pijpensnijder, gaat prima! Heb al heel wat tentstokken verzaagd :D
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga eens op zoek naar een pijpensnijder. En ik zal schuurpapier bij de hand houden.

Groeten,

Jurgen