Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stoel - Forum Wereldfietser

stoel

wie heeft suggesties voor me om na een lange dag fietsen lekker te kunnen zitten,ik heb al diverse stoeljes bekeken maar er zijn er maar weinig waar je het een poosje op volhoud of ze zijn te zwaar of is er iemand die misschien een zelfbouwtip heeft [/b]
Een Resort Chair Mini? Werkt voor mij prima. Ik denk evt. voor mezelf toch aan een "stoelhoes" voor m'n zelfopblazend matje. Spaart weer gewicht, en het schijnt toch lekker te zitten :lol:.

Hoi!

Wij hebben van die 'stoelhoezen' voor om onze matjes: zit super! Vooral als 'schommelstoel' functioneren ze goed :wink:
Het voordeel vind ik dat je geen 'hele' extra stoel mee hoeft te nemen, alleen een hoes die je ook nog eens makkelijk tussen je bagage stopt.
Therm-a-rest heeft de hoezen in het assortiment: http://www.thermarest.com/product_detai ... =102&cID=4

Groetjes,
Gudrun

Je kan ook gewoon je kanotas op de grond leggen, matje eroverheen. Ligt best lekker. Heb ook een driepoot stoel gehad maar deze begaf het na een paar maanden.

Inmiddels heb ik zo'n hoes voor een matje dit weegt maar een paar honderd gram en neemt bijna geen ruimte in. Nadeel vind ik weldat je niet langs de kant van de weg kan zitten. Maar meestal vind je wel ergens een steen of bankje...

Die thermarest hoezen zijn nog niet zo gek en ze wegen niet overdreven veel (toch wel meer dan 250 gram, volgens mij). Voor mij werken ze echter niet: ik kieper achterover. Echt ontspannen leunen is er dus niet bij voor mij. Mijn vriendin had geen last van dat achterover kieperen, bij vrouwen zit het gewicht nu eenmaal lager. Voor mijzelf heb ik nu zo'n Lafuma met zitlap en een kruis die de rugleuning steunt.
Ik zou de verschilende opties dus maar gewoon uitproberen.

Ik heb nog een NIEUWE (dus niet gebruikt) liggen. Het gaat hier om de grotere: http://www.thermarest.com/product_detai ... =102&cID=4

Ik heb hem dubbel en hij is op te halen voor EUR 30,=

Laat maar weten wie belangstelling heeft.

Gr, Bart

De Therm-A-Rest hoes zit erg goed, maar als je je vermoeide fietsbenen niet plat op de grond legt, dan kieper je inderdaad achterover. :D Ik heb ooit eens een stoeltje van Tatteljee (Zunderdorp) gehad die ook erg goed zat.

Hoi a3,

Wij hebben hier voor onze vakantie ook over na zitten denken, maar zijn er niet echt uitgekomen.
Zie deze thread

Wij vinden dus de Mini Resort te zwaar (iets van 1,5 kg) en de therm-a-rest hoesjes te laag. Na een lange dag fietsen, wil je je benen graag kunnen strekken en een beetje kunnen laten hangen, maw je wil met je kont van de grond! :lol:

Het Vaude stoeltje met rugleuning is echt heel onstabiel, daar heb je weinig steun aan. Dus... eerlijk gezegd, wij hebben de ideale stoel nog niet gevonden.

Naar Amerika hadden we ook niets mee en ach, dat gaat best wel hoor.

Eric, zijn die stoeltjes van Tatteljee nog ergens te koop?

Tatteljee stoeltjes zijn duur, maar supergoed en erg licht. Wij hebben ze ook, en nooit spijt gehad dat we ze gekocht hebben.
Wij hebben ze bij Erdman en Schmidt in Hoogeveen gekocht. Maar kijk anders eens op de website van tatteljee, daar staat ook vast wel een verkoopadres op.

@anouk:

welke hebben jullie: seteltje, het sitje of de stele? (leuke namen! :lol: )

hier de site trouwens: http://www.tatteljee.nl/zitten.html

Een rugsteuntje is wel fijn trouwens, maar je zit zo te zien niet van de grond of wel?

Wij hebben de stele, maar ook met het sitje ben ik bekend. Mijn vader nam altijd het sitje mee.
Nadeel van het sitje is dat je het elke dag moet opblaasen. Voordeel is dat het iets zachter zit. Het sitje is ook iets zwaarder.
Wij nemen altijd een Bartje (zitlap) mee, en die leggen we onder de stele, zo wordt de onderkant niet nat.
Je hebt bij de stele in elk geval een goede steun in de rug, beter dan met het sitje. De 'rugleuning' van de stele is iets hoger dan van het sitje.

Ik heb het 'sitje' van Tatteljee, al ziet die er iets anders uit dan het huidige model. Mijn stoeltje heb ik al bijna twintig jaar. Ik heb in die jaren twee keer het binnenwerk vervangen maar de hoes is onverslijtbaar. En ik vind hem heerlijk zitten. Ik doe geen kampeervakantie zonder. En ook op een dagtocht of naar het strand kan het prettig zijn om een stoeltje bij je te hebben. Het opblazen kost weinig moeite en weinig tijd.

Groeten,
Ronald

@Rodejo: leg jij er ook iets onder tegen het vocht of is dat niet nodig?

@fietsjunks: voor het zitcomfort is dat natuurlijk niet nodig maar om de stof toch een beetje droog te houden, vooral 's avonds als de grond vochtig wordt, zit ik vaak op zo'n rieten matje. Vooral 's avonds vind ik dat wel belangrijk omdat, en dat was ik in het vorige bericht vergeten te zeggen, het stoeltje ook als kussen gebruik. Ik laat het een beetje leeg lopen, leg de capucon van mijn slaapzak eroverheen en ik lig prima.
Misschien niet voor iedereen ideaal maar ik vind het een erg prettig bijkomend voordeel.

groeten,
Ronald