Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke tent raden jullie aan? - Forum Wereldfietser

Welke tent raden jullie aan?

Hey fietsers

Ik zou een nieuwe tent willen aanschaffen en ben na heel wat rondsnuffelen op het internet de Coleman Quartz II tegengekomen die me wel erg aanspreekt. Heeft er iemand ervaring met deze tent?
Ik veronderstel dat er genoeg plaats is om 1 persoon en 4 fietstassen onderdak te geven + nog te koken onder de luifel, maar is er genoeg plaats om eventueel een 2e persoon + 4 bijkomende fietstassen in het droge te laat slapen?

Als jullie andere tenten willen aanraden met dezelfde eigenschappen als de Quartz II, doe gerust (kan ik komende week met een langer lijsje naar de winkel gaan), maar zorg wel dat het binnen mijn budget van 200 euro blijft. :wink:

Alvast bedankt

Nick

Ik zou je aanraden om een tweedehands tent te kopen. Veel van die tenten zijn nog splinternieuw en vaak even duur als de goedkoopste uit de winkel.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 68105.html

( westwind tent ) deze heb ik zelf ook ( 230 euro )


http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 68105.html

starbust tent, ziet er ook wel aardig uit voor 120 euro.

Heeft er echt niemand ervaring met de Quartz II of andere soortgelijke tenten?

Heb je het al op de hiking-site gevraagd?

www.hiking-site.nl

Daar hebben ze misschien een antwoord!

Succes!

Ik kan je de Vaude Spider II aanbevelen. Deze tent heb ikzelf al een jaar of 5. Ik kampeer en reis er 4 a 8 weken per jaar mee onder nagenoeg alle weersomstandigheden (behalve strenge vorst).

Het is een 2 persoonstent met dan nog genoeg ruimte over. Ruime luifel voor koken. Absoluut zeer stormvast, degelijk en goed materiaalgebruik en afwerking. Op te zetten (en af te breken) in enkele (3) minuten met 6 haringen. Tijdens het opzetten blijft de binnentent op zeker droog. Je kunt er recht op in zitten. Gewicht ong 3500gram. Verder voordeel is dat je afhankelijk van de windrichting de tent-ingang kunt veranderen.

Dit model stamt uit 2001 is voor onder de 200 euro nog wel ergens te koop (bijv. http://www.kampeermarkt.com/php_content ... t=1&page=1

De Coleman tent ziet er op het oog goed uit qua opzet, constructie etc. Ik ken de tent verder niet, ik zie op foto's dat de Coleman 1 voordeeltje heeft tov de Vaude namelijk een extra ventilatiemogelijkheid in het dak, wat ikzelf als pluspuntje zie.

PS ik heb geen aandelen bij die winkel maar zag dat ze ook de coleman daar te koop hadden, misschien handig als je ze beide wilt vergelijken in de winkel.
Hoi,

Kijk anders ook eens naar een nieuwe VauDe Taurus II.
Nieuw 225 euro, maar bij deze winkel kun je via internet met 10% korting bestellen. En ze sturen 'm nog gratis thuis ook!
Dit is het nieuwe model van die Spider II. Wel een kilo lichter, en net zo goed. Koken kan onder de luifel als je met z'n tweeën bent, want de binnentent is behoorlijk groot en de luifel ook best wel groot (want breed, pas wel altijd op met koken onder de luifel).
Voordeel van een nieuw model is de altijd betere support vanuit een merk als je eens wat wilt/moet vervangen.

Hallo,

Ik weet niet of je al geslaagd bent, maar vind je gewicht ook belangrijk? Ik kan me zo voor stellen dat je, als je in je 1tje fietst, niet te veel aan kilo's wilt meenemen. Dus als ik jou was zou ik er wel 1 nemen die <2 kilo is.

The North Face Tadpole 23 Ultralight is via Ebay te koop voor $150,= http://cgi.ebay.com/THE-NORTH-FACE-TADP ... dZViewItem

De Vaude Hogan Ultralight is bv via Ebay te koop voor 199 EUR. Kost hier 279 dus dat scheelt een stuk.

Gr, Bart

Bart, bedankt voor de tips!

Gewicht vind ik niet zo een groot probleem, als het onder de 4 kg blijft ben ik tevreden. Morgen ga ik mijn licht eens opsteken bij een grote kampeerzaak hier in de buurt, dus mss dat ik dan al in het bezit ben van een nieuwe tent. :)

Als je gewicht dan niet belangrijk vind, dan moet je ook even kijken naar de Vaude Monolith. Hier kan je ook nog evt met z'n 2en in en kunnen de fietsen ook nog in staan. En dat alles rond de 4 kilo. Super tent; heb ik zelf ook en bevalt mij zeer goed!

Gr, Bart

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 25233.html

westwind north face in het groen uitgevoerd. Dat is ook wel uniek.

Ik ben dus voor de Robens Cloud 2 Plus gegaan. Die zat weliswaar 99 euro boven mijn vooropgesteld budget, maar het lijkt me een zeer stevige tent met voldoende ruimte in de voortent voor 8 fietstassen. Het slaapcompartiment is groot genoeg om met 2 personen te slapen, maar niet te groot om er alleen in te liggen. Met het gewicht (waar ik eigenlijk niet naar gekeken heb) zit het ook wel goed: 2,8 kg.

In mei wordt de tent uitgebreid getest, dus ik plaats nog wel eens een berichtje met mijn ervaringen.

Fiets ze!

Nick
Wij gebruiken de northern lite van eureka (drie persoons) en zijn tevreden. Een enkelwandige tent met een voor- en een achtertent! Iniden je de driepersoons neemt heb je absoluut genoeg ruimte voor twee peronen en de fietstassen. Die van ons weegt rond de drie kilo de tweepersoons weegt rond de twee kilo.

Succes met kiezen!

Blanche

Ha Nick,

ben zeer benieuwd naar je ervaringen van de Robens Cloud 2 plus (of van andere gebruikers).

Groet,
Freek

Zie mijn ervaringen met de Robens Cloud 2 op de Hiking-site. Nog steeds tevreden, goede kwaliteit voor een fatsoenlijke prijs.