Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rennes (FR) naar Amsterdam fiets in trein - Forum Wereldfietser

Rennes (FR) naar Amsterdam fiets in trein

Hallo,

Ik wil in Augustus van Den Helder naar Bourlogne su Mer (LF1) en van Boulogne su Mer naar Mont Saint Michel (Normandie en Bretagne Fietsroute tussen Ansjovis en Anjou) fietsen. Ik wil terug met de trein vanaf Rennes. dit is het dichtsbijzijnde "grote" station.

ik kom dan op het volgende uit : van Rennes naar Parijs = TGV dus nacht trein of reserveren en fiets ongedemonteerd mee.
vanaf Parijs naar A'dam =Thalys dus fiets mag alleen verpakt mee.

Ik ga met de racefiets (thule pack 'n paddle drager) dus heb, in principe, geen plek in bagage voor fietshoes.
is zo'n fietshoes makkelijk (goedkoop?) aan te schaffen in Frankrijk? of is er een ander oplossing (andere treinreis bv) om de fiets mee naar huis te krijgen?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

P.s vertrekdatum vanuit Rennes is variabel en staat bij vertek Den Helder niet vast.
Je kunt van Rennes met de TGV naar Rijsel. Je fiets kan ongedemonteerd mee, maar er zijn slechts een paar fietsplaatsen. Reserveren voor de fiets is verplicht. Kost 10 Euro.
Van Rijsel neem je de Belgische intercity naar Antwerpen en vanaf Antwerpen kun je met de Benelux-treinen naar Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Centraal, Den Haag HS, Schiphol naar Amsterdam Centraal.
Treinkaartjes en reserveringen kun je regelen bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl
Dank voor je reactie Bert!

Dit is een top optie!
Er gaan dagelijks 2 TGV's van Rennes naar Rijsel met plaatsen voor de fiets.
Om 6:09 aankomst in Rijsel 10:20
Om 10:05 aankomst in Rijsel 14:07

De treinen uit Rennes komen aan op station Lille-Europe
De treinen naar Antwerpen vertrekken in Rijsel vanaf station Lille-Flandres.
De stations liggen op 450 meter van elkaar.

Ik zou wel je terugreis op een bepaalde datum plannen. Hoe eerder je boekt voor de TGV des te meer kans heb je op een goedkoper ticket. Je zit ook met plaats voor je fiets. Vol is vol!
Je kunt de terugreisdatum ruim inschatten. Ben je vroeg, dan doe nog een extra lus Bretagne.