Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [GPS] fietsen in zwitserland (Bodensee) - Forum Wereldfietser

[GPS] fietsen in zwitserland (Bodensee)

Ik ga over een maand fietsen in Zwitserland, bij de Bodensee in de buurt.

Ik heb een GPS (Garmin Legend) en zou graag routes willen fietsen waar ik mijn GPS apparaat bij kan gebruiken. Nu kan ik natuurlijk een geografische kaart kopen van de regio en de coördinaten intikken, maar misschien dat iemand al wat voorwerk gedaan heeft of mij kan verwijzen naar websites met info over GPS coördinaten rond de Bodensee.

Op internet (via Google) kan ik helaas heel weinig vinden over GPS fietsroutes.

Iemand nog tips?

Hoi!

GPS bij de Bodensee? Daar hebben ze allemaal van die mooie routebordjes :D
Daar heb je echt geen GPS nodig...

Fiets de wereld (met noodgeval GPS),

Whisky

whisky schreef:Hoi!

GPS bij de Bodensee? Daar hebben ze allemaal van die mooie routebordjes :D
Daar heb je echt geen GPS nodig...

Fiets de wereld (met noodgeval GPS),

Whisky
Ja, dat is ook zo. In principe heb je nergens GPS voor nodig!

Maar het is gewoon een leuke gadget en een luxe. Je weet dan bijvoorbeeld hoelang het nog is naar een bepaalde plek en dat soort zaken.

Een luxe dus die je absoluut niet nodig heb, daar ben ik mij zeker van bewust. En al helemaal in de Bodensee waar veel fietspaden en fietsroutes zijn.

Maar toch wil ik GPS coördinaten van die omgeving... Dus als iemand iets weet.
Weet iemand trouwens of de berg de Pfänder nabij Bregenz te fietsen is? Ik lees op internet eigenlijk alleen maar over dat er een kabelbaan omhoog is voor fietsers...
galois schreef:Weet iemand trouwens of de berg de Pfänder nabij Bregenz te fietsen is? Ik lees op internet eigenlijk alleen maar over dat er een kabelbaan omhoog is voor fietsers...
Als je je fietsen mee omhoog neemt is het de bedoeling dat je er mee naar beneden gaat. Je kunt dus ook omhoog met de fiets. Kijk maar bij de fietsvakantiewinkel, want daar schrijven ze:

Op uw extra dag hier kunt u met de Pfänderzweefbaan omhoog naar de top om te genieten van het prachtige panorama over de gehele Bodensee. In de zweefbaan kunt u uw fiets meenemen om daarna via een fraaie route heerlijk af te dalen naar Bregenz.( http://www.fietsvakantiewinkel.nl/dagto ... ode=Ewr-53)

Sjirk
SjirkM schreef:
galois schreef:Weet iemand trouwens of de berg de Pfänder nabij Bregenz te fietsen is? Ik lees op internet eigenlijk alleen maar over dat er een kabelbaan omhoog is voor fietsers...
Als je je fietsen mee omhoog neemt is het de bedoeling dat je er mee naar beneden gaat. Je kunt dus ook omhoog met de fiets. Kijk maar bij de fietsvakantiewinkel, want daar schrijven ze:

Op uw extra dag hier kunt u met de Pfänderzweefbaan omhoog naar de top om te genieten van het prachtige panorama over de gehele Bodensee. In de zweefbaan kunt u uw fiets meenemen om daarna via een fraaie route heerlijk af te dalen naar Bregenz.( http://www.fietsvakantiewinkel.nl/dagto ... ode=Ewr-53)

Sjirk
Dat het kan is duidelijk, (tnx!). Maar is het ook te doen? Als het 5 km 20% stijgen is... hmmm... grrr.

En vanaf daar (de Bodensee) naar Liechtenstein fietsen? De moeite waard? Langs de Rijn?
galois schreef: Dat het kan is duidelijk, (tnx!). Maar is het ook te doen? Als het 5 km 20% stijgen is... hmmm... grrr.
Oeps, zo had ik het niet begrepen, Maar ik denk dat 5 km 20% afdaling niet echt een "heerlijke" afdaling is. Zeker als het een smalle weg is. En dat zal wel anders hadden ze geen kabelbaan aangelegd.

toch nog iets anders gevonden op de site van de kabelbaan zelf:
Genussvolles Radwandern auf dem Pfänder oder über 600 Höhenmeter talwärts zum Bodensee.

Abfahrt nach Lochau
Länge: 10,5 km, Schwierigkeitsgrad: sehr leicht, Zeit: 0,5 Std.
Aussichtsreiche Abfahrt vom Pfänder mit zwei sehr schönen Einkehrmöglichkeiten. Man fährt erst flach zur Kreuzung Moosegg, dann ausschließlich abwärts nach Lochau. Von Lochau weiter zum Bodenseeufer und zurück nach Bregenz.
(http://www.pfaenderbahn.at/content.asp? ... geCat=Info)

Het is dus overall 5,5%.

Sjirk

Hey bedankt!

Mooi, dan is het zeker te doen. Jammer dat er weinig info te vinden is. Zouden mensen te lui zijn om omhoog te fietsen :)

Dit is ongeveer ons reisschema. We zullen 6 dagen fietsen (helaas niet meer vakantiedagen). Verdere aanvullingen/tips welkom!

Afbeelding