patriciamc schreef:Zo te zien is het wel mogelijk met een e-bike te vliegen. zie site van Transavia
Site Transavia under special luggage;
You can also transport an electric bike. Please note that the bike should have a dry battery. The following conditions apply for this:
Disconnect the battery and attach it securely to your bike.
Insulate the terminals with tape, so you avoid short-circuiting.
Battery does not have to be packaged.
If the battery cannot be detached, the main switch should be set in the ‘off’ position or the control unit must be detached.
ik heb dit ook gezien; maar VERMOED dat Transavia niet geheel de huidige IATA regelgeving volgt. (lees: risico's voor passagiers en materiaal) er gelden bijv ook strenge eisen voor electrische rolstoelen, duikuitrustingen, parfums in grotere hoeveelheden etc. in zowel de cabine en bagageruimte.
ik heb eindelijk voor een zeer zacht prijsje een recent IATA DGR boek kunnen vinden (deze boeken in zowel fysieke als online versies kosten nieuw 250 euro met elk jaar een nieuwe editie) en zal daar zeker uitsluitsel in vinden.
ff off topic kan ik gelijk ook de meeste recente info vinden inzake lege; gereinigde brandstof flessen (er bijv zijn maatschappijen die ook lege weigeren)
wordt vervolgt !
walter