Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "Gat" in zijwand Marathon Allmotion - Forum Wereldfietser

"Gat" in zijwand Marathon Allmotion

Onderstaande banden zijn nog lang niet versleten, maar er lijkt een gat in de zijwand te zitten van ongeveer 1 cm breed. Heeft iemand dit wel eens gezien?

https://www.flickr.com/photos/133807069 ... res/1a9HJ5

Groet,
Toon
Nee, niet eerder gezien. Alsof iemand een peuk erop heeft gezet...

Apart van Schwalbe dat ze op een Mondialband het woord Almot(ion) zetten.
Dan zijn ze helaas nu wel 'versleten'. Slijtage is niet alleen iets van het loopvlak. Eerlijk gezegd ziet dit er wel uit als een beschadiging, en niet als normaal versleten wangen. En het is inderdaad ook duidelijk geen Mondial. Ik zou het maar eens aan Schwalbe vragen.
Excuses, inderdaad, het is een Allmotion.
Dan zullen dit denk ik officieel de snelst versleten banden ooit zijn; heb vanmorgen de fiets nieuw gekocht en nog geen 50 km mee gereden.

Ik ga eens even informeren..
zo te zien op de foto zijn de koordlagen nog heel en is er vooral een stukje rubber weg.
ik zou deze band als voorband monteren en in de gaten houden of de koordlagen heel blijven en dan is m.i. weinig aan de hand.
maar het kan een transportbeschadiging zijn, dus teruggaan is eerste stap.

(ik heb ook beschadigingen op de buitenkant van een schwalbe spicer, maar dat is van een plastic randje op de fietsdrager, die in de band snijdt en die oppervlakkig beschadigt. voortaan doekje ertussen en zo blijft band verder goed).

succes! hoogframe
hoogframe schreef: ik zou deze band als voorband monteren en in de gaten houden
Ik zou terug gaan voor een nieuwe band als je de fiets net hebt opgehaald. Maar als dat geen optie zou zijn, zou ik hem inderdaad als voorband oprijden. De band als afgeschreven beschouwen lijkt me wat overdreven.
Berger schreef:De band als afgeschreven beschouwen lijkt me wat overdreven.
Als stadsfietsband misschien. Het is zo lullig als je op vakantie ineens ergens een ploffende band hebt. Als je geluk hebt kun je dezelfde dag nog een (uiteraard inferieure) band vinden, als je pech hebt zat je net in de afdaling en moest je flink remmen voor de laatste haarspeldbocht van de pas.
Precies. En het laatste wat je wilt is dat die band dan om je voorwiel ligt.
Ave Gone schreef:
Berger schreef:De band als afgeschreven beschouwen lijkt me wat overdreven.
Als stadsfietsband misschien. Het is zo lullig als je op vakantie ineens ergens een ploffende band hebt. Als je geluk hebt kun je dezelfde dag nog een (uiteraard inferieure) band vinden, als je pech hebt zat je net in de afdaling en moest je flink remmen voor de laatste haarspeldbocht van de pas.
Ja, misschien heb je ook wel gelijk, waarom zou je het risico ook nemen.

Blijft een vreemd gegeven dat ik me thuis druk kan maken om zulke dingen. Terwijl ik er op reis mijn schouders over op zou halen en echt geen nieuwe band zou gaan halen (indien beschikbaar dan hé...)