Ik heb een nieuwe stuurtas via internet van AGU besteld. Prijs inclusief alles € 41,90. Mijn vorige, een AGU Yamaska 420 KF, is van 2005 en is na tien jaar vrijwel dagelijks gebruik nu versleten. Overal rafelige randen en gaten, zodat een deel van de inhoud eruit kan vallen. Mijn rijbewijs of paspoort. Zelfs de klittenbanden heb ik al eens moeten vervangen en opnieuw genaaid. Het ding ruikt ook wat goor.
Het afscheid valt na zoveel mooie fietstochten wel wat zwaar, maar het kan niet anders. De oude tas is nu echt op (zie foto 1).
Na wat afstruinen op internet leek dit me wel wat: http://hollandbikeshop.com/fietstassen/ ... fix-zwart/
Maar kritisch zijnde ben ik met de productspecificaties niet helemaal tevreden. Daarom wil ik een recensie van deze tas schrijven, want in de praktijk blijken de specificaties nogal wat af te wijken.
Binnen 36 uur is de doos aangekomen. Op enkele punten is de tas me tegengevallen. Mijn oude stuurtas heeft een voorvakje met klep, voorzien van klittenband. Deze hier niet, er is alleen maar een soort net ervoor (zie foto 2), evenals aan de zijkanten, waarvan één met een rits vergroot kan worden.
De oude tas had een aparte kaartenfoudraal met doorzichtige bovenkant, welke je met drukknoppen op de bovenkant van de tas kunt bevestigen. Ik heb hem eigenlijk nooit gebruikt, want de gangbare landkaarten, vaak met een kartonnen omslag, passen er niet in.
De nieuwe foudraal heeft geen drukknoppen, maar hij wordt om de twee linten bovenop het deksel geslagen en met klittenband vastgezet. Nogal omslachtig. De nieuwe foudraal ga ik ook weer niet gebruiken (zie foto 3).
De inhoudsmaat heb ik aan de binnenkant zelf opgemeten: (bxhxd) 25 x 22 x 13 cm = 7,150 liter. Er kan wel veel meer in dan mijn oude tas.
Bij levering is de nieuwe tas wat slap. Er is een scharnierende bodemplaat, die ik omlaag heb geduwd. Daarbij liggen nog twee losse kunststof platen voor de zijkanten. Maar wat ik ook probeerde, ik kreeg ze er niet in. Er zitten opstaande stroken aan de binnenkant waar je deze platen kunt instoppen. Ik heb van de losse platen iets eraf gesneden en de zijkanten staan nu stevig rechtop (zie foto 4).
Mijn oude tas heeft een deksel met aan de binnenkant een opbergvakje met ritssluiting. Deze hier helaas niet, maar er zijn wel twee opbergvakjes aan de binnenkant voor en achter, met een korte klittenband afsluitbaar (zie foto 5).
Aangezien ik maar liefst vier fietsen bezit, die allemaal voorzien zijn van een Klick-fix systeem, daar past de nieuwe tas wel gelukkig op. Aan de achterkant van mijn oude tas is het venstertje van het Klick-fit systeem met boutjes en moertjes vastgemaakt, maar bij de nieuwe tas is het venstertje vastgeklonken. Het stuurgedeelte van het Klick-fix systeem wordt niet meegeleverd. In tegenstelling tot de oude tas is er geen regenhoes meegeleverd. De oude is ook al niet waterdicht meer. Ik kan wel genoegen nemen met een plastic boodschappentas uit een supermarkt (formaat plat 43 x 50 cm), die ik tijdens een regenbui over de nieuwe stuurtas heen kan trekken. Kwestie van wennen!
Kijk voor foto’s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=7WBV7X4E
Het afscheid valt na zoveel mooie fietstochten wel wat zwaar, maar het kan niet anders. De oude tas is nu echt op (zie foto 1).
Na wat afstruinen op internet leek dit me wel wat: http://hollandbikeshop.com/fietstassen/ ... fix-zwart/
Maar kritisch zijnde ben ik met de productspecificaties niet helemaal tevreden. Daarom wil ik een recensie van deze tas schrijven, want in de praktijk blijken de specificaties nogal wat af te wijken.
Binnen 36 uur is de doos aangekomen. Op enkele punten is de tas me tegengevallen. Mijn oude stuurtas heeft een voorvakje met klep, voorzien van klittenband. Deze hier niet, er is alleen maar een soort net ervoor (zie foto 2), evenals aan de zijkanten, waarvan één met een rits vergroot kan worden.
De oude tas had een aparte kaartenfoudraal met doorzichtige bovenkant, welke je met drukknoppen op de bovenkant van de tas kunt bevestigen. Ik heb hem eigenlijk nooit gebruikt, want de gangbare landkaarten, vaak met een kartonnen omslag, passen er niet in.
De nieuwe foudraal heeft geen drukknoppen, maar hij wordt om de twee linten bovenop het deksel geslagen en met klittenband vastgezet. Nogal omslachtig. De nieuwe foudraal ga ik ook weer niet gebruiken (zie foto 3).
De inhoudsmaat heb ik aan de binnenkant zelf opgemeten: (bxhxd) 25 x 22 x 13 cm = 7,150 liter. Er kan wel veel meer in dan mijn oude tas.
Bij levering is de nieuwe tas wat slap. Er is een scharnierende bodemplaat, die ik omlaag heb geduwd. Daarbij liggen nog twee losse kunststof platen voor de zijkanten. Maar wat ik ook probeerde, ik kreeg ze er niet in. Er zitten opstaande stroken aan de binnenkant waar je deze platen kunt instoppen. Ik heb van de losse platen iets eraf gesneden en de zijkanten staan nu stevig rechtop (zie foto 4).
Mijn oude tas heeft een deksel met aan de binnenkant een opbergvakje met ritssluiting. Deze hier helaas niet, maar er zijn wel twee opbergvakjes aan de binnenkant voor en achter, met een korte klittenband afsluitbaar (zie foto 5).
Aangezien ik maar liefst vier fietsen bezit, die allemaal voorzien zijn van een Klick-fix systeem, daar past de nieuwe tas wel gelukkig op. Aan de achterkant van mijn oude tas is het venstertje van het Klick-fit systeem met boutjes en moertjes vastgemaakt, maar bij de nieuwe tas is het venstertje vastgeklonken. Het stuurgedeelte van het Klick-fix systeem wordt niet meegeleverd. In tegenstelling tot de oude tas is er geen regenhoes meegeleverd. De oude is ook al niet waterdicht meer. Ik kan wel genoegen nemen met een plastic boodschappentas uit een supermarkt (formaat plat 43 x 50 cm), die ik tijdens een regenbui over de nieuwe stuurtas heen kan trekken. Kwestie van wennen!
Kijk voor foto’s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=7WBV7X4E