Additionally, paste this code immediately after the opening tag: IJsland buitenlandtocht 4-25 juli 2015. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

IJsland buitenlandtocht 4-25 juli 2015.

Ah, dat verklaart het isolatiemateriaal :)

Moet je daar nog op letten bij aanschaf ve fiets, of kunnen in principe op alle trekking bikes brede banden?
Dat durven we je niet met zekerheid te zeggen! Lijkt mij een goede vraag voor de zaak waar je eventueel een fiets wilt aanschaffen...
dirik schreef:Ah, dat verklaart het isolatiemateriaal :)

Moet je daar nog op letten bij aanschaf ve fiets, of kunnen in principe op alle trekking bikes brede banden?
Nee, dat kan niet.
Voorbereidingsweekend IJsland, (29), 30 en 31 mei.

De deelnemers aan de IJsland buitenlandtocht hebben hun voorbereidingskamp op zaterdag 30 en zondag 31 mei op camping De Ruigenhoek in Noordwijk, Vogelaardreef 31, http://www.goedkamp.nl. Het is een redelijk basic natuurkampeerkaart-terreintje. Je mag evt. op mijn kaart 'meeliften'.

Ik fiets al op vrijdagmiddag van Amstelveen naar Noordwijk. Wil je meefietsen, dan is dat wel zo gezellig. Laat het me weten, dan spreken we een plaats en tijdstip af.

We spraken eerder al af dat we met een volledige uitrusting voor IJsland naar Noordwijk komen, zodat we kunnen kijken of er nog aanpassingen nodig zijn.

Mhg. Koert.
Goedemorgen,

Na uitstel van 1 jaar gaan we dit jaar fietsen op IJsland. Misschien komen we elkaar wel tegen?. Onze route kunnen jullie zien op het blog http://henkenhilda.blogspot.nl

Mochten jullie nog tips hebben horen we het natuurlijk graag.

Veel fietsplezier
Het was een gezellig weekend. Het grillige weer gaf ons al een aardig voorproefje van wat ons op IJsland te wachten staat. Alleen jammer dat in IJsland de restaurant-dichtheid lager is dan in de Zilk en de prijzen daarmee omgekeerd evenredig hoog.
IJsland, leuk hoor! Ben er zelf begin mei nog geweest. Welliswaar niet met de fiets, maar 'gewoon' met de auto route 1 gedaan. Ben onderweg een paar fietsers tegengekomen en die hadden het volgens mij behoorlijk zwaar. Gesproken met een Canadees koppel die er een week met de fiets en tent waren. Vanwege de gure wind en toch nog koude temperaturen (dat moet in juli toch wel wat beter zijn :D ) waren ze niet ver gekomen en namen bovendien in de nacht hun vuurtje mee in de tent (levensgevaarlijk!). Zij waren enkel in het westen en met een reden: in het oosten/noorden zaten we met de auto nog in een sneeuwstorm en ook daar was de wind erg sterk. Toch heb ik ook daar nog twee die-hard fietsers gespot! (helaas niet kunnen spreken)
Tsja, dit voorjaar kijk ik geregeld even op vedur.is als het buiten koud en regenachtig is, en dan voel ik me weer heel bevoorrecht met ons Nederlandse klimaat :)