Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TGV Basel - Avignon neemt geen fietsen meer? - Forum Wereldfietser

TGV Basel - Avignon neemt geen fietsen meer?

Ik las ergens op het forum dat de TGV van Basel naar Avignon geen fietsen meer meeneemt? Bert, vertel!
bikelike schreef:Ik las ergens op het forum dat de TGV van Basel naar Avignon geen fietsen meer meeneemt? Bert, vertel!
Ha die Boompie,

Ik ben aan het fietsen.
Informeer bij de Treinreiswinkel.

Groetjes,

Berr
Het lukt me helaas niet om een linkje te maken naar mijn berichtje van gisteren in het draadje 'cycletours gestopt'. Daarin schreef ik dat de TGV van Bazel naar Avignon en v.v. geen fietsplaatsen meer heeft die je kan reserveren. Het is dus nog wel mogelijk om een fiets mee te nemen als je er een pakketje van maakt en in een ondoorzichtige hoes doet. Verder is het dan afwachten of er voldoende plek is. Ons lijkt dat niet fijn met een aansluiting en gereserveerde treinen, maar het kan dus nog wel.
bert sitters schreef:
Tot voor kort had ik dat ook gezegd maar over deze route hadden ze dus verouderde informatie in hun (eigen) systeem staan waardoor we bijna met verkeerde reserveringen zaten. Het is dat ik er zelf nog net op tijd achter kwam.
Ik verwacht (hoop) dat ze het inmiddels wel hebben aangepast maar ik check vanaf nu zelf op de site van de SNCF of er fietsen meekunnen. (Ook in het Nederlands te raadplegen).
Zoals ik in dat niet gelinkde topic ook schreef, je kan dan vanaf Basel via Belfort en Besancon met TER treinen naar Dijon...kost een paar uur, en 1 van de stations heeft geen lift, dus moet je je fiets bepakt en al trap op trap af sleuren :roll:
En als ik zo snel kijk zie ik ook niet zo snel een TGV met fietsplaatsen vanaf Dijon naar het zuiden.
Of je neemt de trein naar Geneve, en vanaf Geneve een trein naar Lyon. Ik ben een keer teruggereisd naar Basel via Lyon en Geneve, en toen ging er welgeteld 1 trein naar Geneve...maar dat was ook op eerste Pinksterdag, en dan zijn Franse treinen allemaal op vakantie. Maar wel goed opletten dus.
De Basel-Geneve trein doet er bijna drie uur over, en kost tussen 20 en 26 Franks voor een enkeltje. Overstap in Bern.

Maar alles bijelkaar, duurt een tripje naar de Provence wel een nacht en een dag, op deze manier, erg jammer.
captain_fabulous schreef: De Basel-Geneve trein doet er bijna drie uur over, en kost tussen 20 en 26 Franks voor een enkeltje. Overstap in Bern.
Een enkeltje zonder korting kost 75 Sfr, zie ik op de website van de SBB. Momenteel dus ruim 70 euro.
Ik heb gisteravond nog wat zitten puzzelen maar een echt goede optie kreeg ik er niet uit. De 'handige' optie van de SNCF-site, waarbij je kunt aanvinken dat je je fiets wilt meenemen laat vooral zien dat er vrijwel geen mogelijkheden zijn. :(

Wij overwegen nu voor het eerst in onze vakantiefietsgeschiedenis om dan maar met de auto te gaan.
Er gaat vanaf Rijsel een TGV met fietsplaatsen naar Genève. Deze trein stopt ook in Bellegarde met aansluitende treinen naar het zuiden van Frankrijk. :|
peter de rijk schreef:
captain_fabulous schreef: De Basel-Geneve trein doet er bijna drie uur over, en kost tussen 20 en 26 Franks voor een enkeltje. Overstap in Bern.
Een enkeltje zonder korting kost 75 Sfr, zie ik op de website van de SBB. Momenteel dus ruim 70 euro.
Heb ik verkeerd gekeken? Vond het al verdacht goedkoop voor Zwitserland, maar was een beetje gehaast.
Er gaat helemaal géén rechtstreekse TGV van Bazel naar Avignon meer
Echt niet? Ik kan gewoon voor b.v. 4 juni boeken hoor.
bikelike schreef:Echt niet? Ik kan gewoon voor b.v. 4 juni boeken hoor.
Je hebt gelijk. Ik had de treinplanner ingesteld op station Avignon-Centrum, maar dat moet natuurlijk station Avignon-TGV zijn.
Maar fiets niet dus?
bikelike schreef:Maar fiets niet dus?
Helaas géén fietsen dit jaar :evil:
M&A schreef:
bert sitters schreef:
Tot voor kort had ik dat ook gezegd maar over deze route hadden ze dus verouderde informatie in hun (eigen) systeem staan waardoor we bijna met verkeerde reserveringen zaten. Het is dat ik er zelf nog net op tijd achter kwam.
Ik verwacht (hoop) dat ze het inmiddels wel hebben aangepast maar ik check vanaf nu zelf op de site van de SNCF of er fietsen meekunnen. (Ook in het Nederlands te raadplegen).
Verkeerde reservering lijkt in dit geval bijna onmogelijk, tenzij er bij de SNCF iets fout zit. De Treinreiswinkel boekt rechtstreeks in het boekingssysteem van de SNCF en de kaartjes rollen onmiddellijk uit de printer van de treinreiswinkel. Boek je een rit met de TGV mét fiets, dan is de fiets opgenomen in het kaartje voor de persoon: mét reservering van de fietsplek en met reservering van een zitplaats in de buurt van de fiets. In een type TGV zelfs naast de fiets.
Er gaan deze zomer drie TGV's met fietsplaatsen vanaf Parijs Gare de Lyon naar Avignon Centre (dus niet naar Avignon-TGV).
07:41 aankomst 11:19 (overnachten in een hotel in de buurt van Gare de Lyon)
11:19 aankomst 15:18 (red je niet op een dag vanuit Nederland. Je kunt overnachten op de camping in het Bois de Boulogne.
19:41 aankomst 23:18.
Het station is niet zover van de campings. Je volgt de stadsmuur naar de brug over de Rhône. De campings zijn op een eiland in de Rhône. De tweede, de Camping Municipal, is beter.
Reserveren voor de fiets is in de TGV's verplicht. Kan in Nederland alleen bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl